حمله گسترده هوایی روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین

وزارت دفاع روسیه از حمله نیروی هوایی این کشور به زیرساخت‌های انرژی اوکراین خبر داد.

بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین می‌گذرد. طی این مدت روسیه به دلیل پرسنل نظامی بیشتر و با تکیه بر قدرت تسلیحاتی خود دست بالا را در جبهه‌های نبرد در دست گرفته است. همین موضوع اوکراین را در لبه پرتگاه شکست در جنگ سوق داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروی هوایی روسیه یک عملیات هوایی گسترده علیه زیرساخت‌های انرژی و صنعت گاز اوکراین اجرایی کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: طی این حمله ارتش از تسلیحات هواپایه برد بلند نقطه زن و نیز پهپاد‌ها برای نابودی اهداف دشمن بهره گرفت. 

وزارت دفاع روسیه با اشاره به شدت خسارات وارده به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، خاطر نشان کرد: طی این حمله هوایی، فعالیت صنعت دفاعی اوکراین در حوزه تولید و تعمیر تسلیحات، ادوات نظامی، و مهمات مختل شد. ما به تمامی اهداف خود طی این حمله دست یافتیم و تمامی اهداف نابود شد. 

مقامات اوکراینی تاکنون نسبت به این حمله واکنشی نشان نداده اند و هنوز از تلفات و خسارات آن گزارشی منتشر نشده است. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بار‌ها از مقامات غربی خواسته است تا سیستم پدافند هوایی پیشرفته به منظور مقابله با حملات هوایی روسیه در اختیار این کشور قرار دهند. با این حال، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا جلوی بسته کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار را گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار