توقف فعالیت دومین سازمان امدادرسان در غزه

سازمان آنرا از توقف فعالیت امدادی خود در غزه به دلیل نبود امنیت خبر داد.

اقدام دیروز رژیم صهیونیستی در حمله به امدادگران بین المللی در غزه که منجر به جان باختن ۷ تن از اعضای سازمان مردم نهاد "آشپزخانه مرکزی جهان" شد علاوه بر انزجار بین المللی، نگرانی‌ها پیرامون نحوه امدادرسانی به فلسطینیان در این باریکه را افزایش داده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان آنرا (Anera) بزرگترین سازمان فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه در غزه پس از آنروا (UNRWA) امروز (دوشنبه) اعلام کرد به دلیل حمله دیروز اسراییل به امدادگران فعالیت خود در این باریکه را به حال تعلیق درمی آورد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: کشته شدن ۷ تن از امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهان تنها یک ماه پس از کشته شدن موسی شاوا، یکی از امدادگران ما، در کنار جان باختن شمار زیادی از امدادگران و خانواده آنها از زمان آغاز جنگ غزه توسط ارتش اسراییل، ما را به این نتیجه رساند که دیگر امدادرسانی امن در این باریکه امکان پذیر نیست. 

این بیانیه می‌افزاید: ادامه هدف قرار گرفتن نیرو‌های امدادی و نبود امنیت کافی، اقداماتی فوری به منظور تحقیقات در این زمینه را ضرورت می‌بخشد. اسراییل مسئولیت اصلی برای تضمین ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه و توزیع آن در میان نیازمندان را برعهده دارد. 

پیش از این رژیم صهیونیستی اجازه توزیع کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه از سوی سازمان آنروا را نداده بود. تل آویو با مطرح ساختن ادعا‌های بی اساس پیرامون آنروا، به دنبال تشدید فشار‌ها بر غیرنظامیان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار