بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت:بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان خانه دار روستایی و عشایر است که مهلت آن تا پایان فروردین ماه کنونی است.

عباسعلی برونسی گفت:دولت حق بیمه مادران خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر غیر شاغل در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت رایگان پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد:در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه‌ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می‌توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان در اسرع وقت باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در خراسان رضوی می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند رقمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر است ولی هم‌اکنون ۲۴۹ هزار نفر در این استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام تا چه تاریخی وقت داره برای همه استانها وجود داره
آخرین اخبار