توانمندسازی دانش آموز، هدف طرح نماد درکوهبنان

جلسه بررسی طرح نماد در شهرستان کوهبنان باهدف تبیین ابعاد طرح برگزار شد.

 

 

به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‎ها جلسه کمیته علمی اجرایی طرح ملی نماد با حضور مدیران و کارشناسان ادارات مربوطه دردادگستری کوهبنان برگزار شد.

علی محبوب پور رییس دادگستری هدف کلی طرح نماد را تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور عنوان کرد و گفت: در طرح نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر اجرا می‌شود.

 

محبوب پور، در ادامه مطرح نمود: رشد آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و پایین آمدن سن اعتیاد بسیار نگران کننده است.

وی افزود: خانواده و مدارس دو نهاد موثر و مهم در الگوسازی افراد جامعه می‌باشندکه توجه به نقش هرکدام می‌تواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

نماینده عالی قضایی در شهرستان کوهبنان بیان کرد: بهترین موقعیتی که اصلاح رفتاری موفقیت آمیزتر از سنین بالاتر می‌باشد، سنین نوجوانی است چرا که دراین سنین می‌توان رشد شخصیتی را به مسیر درست هدایت کرد.

محبوب پور گفت: یکی از راه‌های رفع مشکلات مدارس این است که مشاوران قوی و زبردست را جذب نمایند و همچنین شرایط حضور مددکاران اجتماعی در مدارس سهل وآسان گردد که این اقدامات جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس، بسیار موثر می‌باشد.

 

برچسب ها: کوهبنان ، مشاوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.