پروانه ۱۴۹ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی لغو شد

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پروانه بهره‌برداری از ۱۴۹ واحد تولیدی راکد در این استان لغو شد، این واحدها به هیچ وجه امکان احیای خط تولید را نداشته‌اند.

ناصر بهزاد گفت: پارسال وضعیت همه واحدهای تولیدی در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی و تشکلهای بخش خصوصی بررسی شد که به شناسایی ۲۱۹ واحد راکد تولیدی منجر شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی وضعیت واحدهای تولیدی راکد در خراسان رضوی، از ۲۱۹ واحد مزبور ۷۰ واحد امکان راه اندازی مجدد داشتند که مشکلات آنها در بخشهای مختلف پیگیری و راهکارهایی برای حل آنها اتخاذ شد که در نهایت تاکنون ۳۵ واحد تولیدی به طور قطعی احیا شدند و بقیه در مسیر احیا قرار گرفته اند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: اما ۱۴۹ واحد تولیدی راکد که هیچ امکان احیا، بهره برداری یا توسعه نداشتند، پروانه بهره برداری آنها لغو یا تعلیق شد.

وی گفت: به طور قطع شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در زمان مدیریت مصرف برق در تابستان محدودیت هایی را در حوزه برق خواهد داشت؛ از این رو فهرست واحدهای راکدی که پروانه‌شان لغو شده، در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفته است تا برق آنان برای سایر واحدها آزاد شود، لذا ضروری است که شرکت شهرک‌ها این مساله را از طریق رایزنی با شرکت برق به نتیجه برساند.

بهزاد ادامه داد: امسال تمام برنامه‌های وزارت صمت با ثبت برنامه‌های تولید واحدهای صنعتی گره خورده است، لذا هرگونه تخصیص ارزی منوط به ثبت برنامه و وضعیت تولید واحدهای صنعتی خواهد بود؛ این در حالی است که بسیاری از واحدها در این خصوص اقدامی نکرده اند. اگر این اتفاق نیفتد، قطعا این واحدها در ثبت سفارش های خود با مشکل مواجه می‌شوند.

وی اظهار کرد: تمامی درخواست‌های واحدها در خصوص تخصیص ارز بیشتر به منظور واردات ماشین آلات و یا افزایش تولید در جلسات ما با وزارت صمت، مطرح شده و از طریق دفاتر تخصصی وزارت صمت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

پنج هزار و ۶۵۲ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۲۱۲ هزار و ۸۷۸ نفر در خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار