سهمیه سوخت متخلفانِ ثبت باربرگ صوری در سیرجان کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان گفت: در صورت تخلفِ ثبت باربرگ صوری، سهمیه سوخت ناوگان باری دیزلی درون شهری کاهش می‌یابد.

جواد نویدی با اعلام اینکه ناوگان باری دیزلی شهری به منظور دریافت سهمیه سوخت باید ۳ مرحله را انجام دهند، گفت: در مرحله اول سهمیه پایه براساس ظرفیت خودرو متغیر و مشمول خودرو‌هایی می‌شود که در سامانه سراسری Utcms.ir ثبت نام و پروانه فعالیت و اشتغال را اخذ کرده اند که در جدول پیوست ستون سوخت پایه مشاهده می‌کنید.

وی افزود: مرحله دوم سوخت عملکردی شامل خودرو‌هایی می‌شود که پروانه فعالیت و اشتغال دارای اعتبار داشته و مشخصات بار و صاحب کالا را در سامانه باربرگ (پلتفرم) به صورت روزانه و لحظه‌ای ثبت کنند که در جدول پیوست مقدار در ستون بارنامه شهری مشخص شده است.

نویدی تصریح کرد: مرحله سوم سوخت تکمیلی است که مالکان علاوه بر ثبت مشخصات بار در پلتفرم باربرگ باید سخت افزار ثبت پیمایش (سیپاد) را روی خودرو نصب کنند که پیمایش انجام شده به صورت آنلاین به ستاد سوخت ارسال می‌شود که باید مقدار تخصیص سوخت در ستون موقعیت یابی سیپاد قید شده را رعایت کنند.


 وی افزود: ثبت باربرگ باید به صورت واقعی باشد و رانندگان ملزمند در مبدا نوع کالا و مقصد و صاحب کالا را مشخص و مسیر با نشانگر گوشی تلفن همراه ثبت شود و در صورتی که افراد باربرگ را به صورت غیر واقعی (صوری) ثبت کنند، مشمول سهمیه عملکردی نمی‌شوند.

نویدی بیان داشت: در همین خصوص متاسفانه تعدادی از کافی نت‌های سطح شهر اقدام به ثبت باربرگ صوری برای مالکان خودرو‌های دیزلی کرده اند که ضمن تخلف این امر از سوی آن ها، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان گفت: عامل بعدی که باعث کاهش سهمیه عملکردی می‌شود، تعیین ارتباط بین راننده و خودرو است، به این ترتیب که مالک و راننده باید در سامانه Utcms.ir ارتباط بین راننده و خودرو را تایید کنند. 

وی افزود: در صورتی که فرایند ثبت نام به صورت کامل انجام شود، سهمیه سوخت واقعی به مالکان اختصاص می‌یابد.

نویدی تصریح کرد: مالکان و رانندگان خودروی دیزلی باری و مسافری شهری برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق تلفن ۰۲۱۷۵۴۹۲۰۰۰داخلی ۳با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنند و برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت پرونده با شماره ۴۲۳۳۶۲۱۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار