صادرات گلاب لرستان به عراق/ تولید ۴تن گل محمدی در هر هکتار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات بیش از ۱۰۰۰ لیتر گلاب این استان به عراق خبر داد.

محمدحسن کیانی‌فر  اظهار داشت: بیش از هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت گل محمدی اختصاص پیدا کرده‌است.

او اضافه کرد: گل محمدی از تولید بذر، قلمه، پایه‌های رویشی کشت بافت، تولید عطر، اسانس، فراورده‌های غذایی و دارویی یک زنجیرۀ ارزش محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، یادآور شد: زنجیرۀ ارزش تولید بذر، نهال در آزمایشگاه و اسانس‌گیری گل محمدی اکنون در این استان در حال انجام است.

کیانی‌فر با ذکر اینکه تولید گل محمدی در لرستان به‌دلیل کشت در ارتفاعات و مناطق کوهستانی از کیفیت خوبی برخوردار است، اشاره کرد: حدود سه تا چهار تن گل محمدی‌تر در این استان تولید می‌شود.

او با تأکید به ارزآوری بالای گل محمدی، خاطرنشان کرد: بالاترین مرحلۀ فرآوری استفاده از این محصول در صنایع عطر، ادکلن، بهداشتی، غذایی، کرم‌ها و لوسیون است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیشترین اراضی گل محمدی این استان در الیگودرز، ازنا، خرم‌آباد و بروجرد است، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ لیتر گلاب سال گذشته به عراق صادر شده‌است.

کیانی فر با یادآوری اینکه برداشت گل محمدی در الیگودرز بین ۳.۵ تا ۴ تن است، توضیح داد: از ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه‌های فرآوری این محصول استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به کشت گونه‌های مختلفی از گل محمدی در گلستان‌های الیگودرز تأکید کرد: حدود یک لیتر اسانس به‌ازای هر چهار تن گل محمدی در لرستان برداشت می‌شود.

 

برچسب ها: گلاب ، لرستان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار