ساخت پوشش آلی-زیستی برای تولید کود اوره در یک شرکت دانش بنیان

پوشش آلی-زیستی برای جلوگیری از زیان چند صد میلیون دلاری تولید کود اوره در سال در یک شرکت دانش بنیان تولید شد.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رئیس هیئت مدیره یک شرکت فناوری با اشاره به طرح «پوشش آلی- زیستی برای جلوگیری از کلوخه شدن کود اوره و افزایش بهره‌وری در مصرف» گفت: این محصول فناورانه می‌تواند زیان چند صد میلیون دلاری ناشی از کلوخه شدن کود اوره را کاهش دهد.

منوچهر بهزادی درباره ایده فناورانه این شرکت در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مبنی بر «پوشش آلی- زیستی برای جلوگیری از کلوخه شدن کود اوره و افزایش بهره وری در مصرف» افزود: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کود‌های اوره در جهان است که ارزآوری بسیاری از این حوزه دارد، اما این حجم از تولید و صادرات دارای چالش‌های مخصوصی است که باعث می‌شود وجود چنین محصولاتی بسیار مفید باشد

او  با بیان اینکه خط تولید اوره در کشور نیاز به یک به‌روزرسانی دارد تا بتوانیم همگام با فناوری‌های روز جهان حرکت کنیم گفت: بر همین اساس این شرکت مجموعه‌ای از فناوری‌های مورد نیاز برای حرکت در لبه مرز دانش را به آنها ارائه می‌کند. طرح فناورانه این شرکت در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، از کلوخه شدن کود اوره در مسیر رسیدن به کشور مقصد جلوگیری می‌کند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت فناور ادامه داد: استفاده از این محصول علاوه بر اینکه ارزش افزوده‌ای به دلیل کمتر خراب شدن محصول به دنبال دارد، باعث تقویت برند آنها در بازار‌های جهانی می‌شود.

بهزادی گفت: با توجه به حجم و میزان تولید این محصول، گستره استفاده از آن و پرونده‌های خسارتی ثبت شده، می‌توان میزان خسارت ناشی از کلوخه شدن کود اوره را تا صد‌ها میلیون دلار در سال برآورد کردو هرگامی که حتی به اندازه یک درصد باعث کمتر شدن این خسارت شود، افزایش سودآوری این شرکت‌ها و طبیعتا بهبود شرایط اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

او  با اشاره به اینکه در ساخت این محصول از دانش عمیق میکروبیولوژی و مهندسی کشاورزی استفاده شده گفت: مهندسی کشاورزی حلقه مفقوده در صنعت پتروشیمی و اوره سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار