محکومیت سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا

 سخنگوی دانشجویان دانشگاه هاروارد در واکنش به جلوگیری از فارغ التحصیلی ۱۳ دانشجو حامی فلسطین، سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.

 سخنگوی دانشجویان دانشگاه هاروارد در واکنش به اقدام این دانشگاه برای جلوگیری از فارغ التحصیلی ۱۳ دانشجو به بهانه شرکت آنها در اعتراضات به جنگ غزه و حمایت از فلسطین، سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، شروتی کومار (Shruthi Kumar) از فارغ التحصیلان این دانشگاه در این خصوص گفت: امروز که در این جایگاه سخنرانی می‌کنم باید فرصت را مغتنم شمرده و یادآوری کنم که ۱۳ نفر از همکلاسی هایم که امروز باید فارغ التحصیل می‌شدند از فارغ التحصیلی منع شده اند.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه نیز با این دیدگاه کومار هم نظر هستند. بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه برای نشان دادن اعتراض خود از مراسم فارغ التحصیلی خارج شدند. بسیاری از آنها پرچم و بنر‌های فلسطینی را در دست داشتند و خواستار پایان نسل کشی رژیم صهیونیستی بودند.

بر اساس گزارش روزنامه «هاروارد کریسمون» (Harvard Crimson)، با وجود رای اکثریت اعضای هیات مدیره دانشکده‌های هنر و علوم این دانشگاه به اعطای مدرک به دانشجویان شرکت کننده در اعتراضات، مسئولان دانشگاه ۱۳ دانشجوی حامی فلسطین را محروم کردند.

شرکت هاروارد به عنوان نهاد حاکم این دانشگاه روز چهارشنبه تصمیم به توقف فارغ التحصیلی این گروه از دانشجویان گرفت.سخنرانی کومار که به صورت بداهه ایراد شد عمدتا بر نحوه تنبیه دانشجویان معترض از سوی دانشگاه و در کل جو سانسور در این دانشگاه متمرکز بود.

این فعال دانشجویی گفت که عمیقا از «فقدان تحمل آزادی بیان» و «حق نافرمانی مدنی در دانشگاه های» آمریکا متاسف است و هنگامی که خطاب به مدیران دانشگاه هاروارد گفت «آیا صدای (اعتراض) ما را نمی‌شنوید؟» سایر دانشجویان به طور گسترده‌ای او را ایستاده تشویق کردند.وی همچنین از نحوه برخورد دانشگاه با فعالان دانشجویی حامی فلسطین انتقاد کرد.

ماریا رسا (Maria Ressa) برنده جایزه صلح نوبل و روزنامه نگار نیز به دانشگاه هاروارد هشدار داد که از سرکوب دانشجویان معترض خودداری کنند. وی خطاب به مسئولان این دانشگاه گفت: شما در حال محک زدن شرایطی هستید اعتراضات دانشجویی همه را در آمریکا محک می‌زند. معترضان باید بتوانند حرف خود را بزنند و نباید ساکت شوند.

گاردین نوشت: اظهارات کومار و رسا نشان دهنده وجود تنش‌ها در هاروارد و سایر دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین است. اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه میشگیان نیز توسط پلیس سرکوب شد. پلیس همچنین معترضان در دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا را سرکوب کرد و دستکم شش دانشجو در این دانشگاه بازداشت شدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
دانشجویان غربی را طوری در شهوت وفساد اخلاقی وبی تفاوتی در عقلانیت پرورش داده اند که بخاطر یک صحبت بی دردسر وطرفداری از انسانیت فقط باهم همفکر شده اند سرکوب میشوند تازه اینهم شگرد سیاسیون غربی است که اگر خواستند شکست همه جانبه غرب ونظام سرمایه داری را توجیح کنند بگویند فقط بخاطر روشنفکران خودمان بوده وگرنه با دیکتاتوری مثل قبل همه را خفه میکردند اما یک چیز مشخص شده که دیگر آمریکا وچند کشور هم ائتلاف آن در غرب شکست خورده وجایگاه بین المللی خودرا ازدست داده وباید آقای بایدن سماق بمکد وپوشَک عوض کند
آخرین اخبار