مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: احداث خطوط فرعی و مسیرهای ریلی جانبی تا انبارها و پهنه مختلف تخلیه بارگیری در این منطقه ویژه، به طول حدود ۲ کیلومتر تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ محمدرضا رجبی مقدم گفت: بار ریلی از طریق راه آهن عریض کشورهای آسیای مرکزی وارد منطقه ویژه می شود که بار برخی از واگن ها به کامیون و برخی نیز به واگن های ریل باعرض معمولی (نرمال) ایران انتقال می یابد.

وی بیان کرد: برخی بارها به صورت فله است که در انبارها تخلیه شده یا بار کامیون می شود و برخی دیگر ماهیت سوختی دارد که یا در تانکرهای حامل سوخت یا در مخازن منطقه ویژه ریخته می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: در همه موارد ذکر شده به دلیل اینکه فرآیند در یک محدوده مشخص انجام می شود، زمان بر و برای بخش سوخت ناایمن است.

وی ادامه داد: با احداث خطوط ریلی فرعی تا انبارها و سایت های تخلیه بارگیری در بخش های مختلف به ویژه در بخش سوخت هم ظرفیت تخلیه بارگیری همزمان در منطقه ویژه افزایش می یابد و هم ایمنی بیشتری بویژه برای جابجایی سوخت فراهم می شود.

رجبی مقدم گفت: روند اجرای خطوط ریلی فرعی و خطوط مانوری توسط پیمانکاران و سرمایه گذاران مختلف در منطقه ویژه در حال اجراست و پیش بینی می شود طرح توسعه یاد شده تا ۲ ماه دیگر پایان یابد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در انتهایی‌ترین منطقه شمال شرق ایران و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.