نبود تاکسی‌ها در مسیرهای مشخص به‌ویژه در ساعات پیک به یکی از دغدغه‌های مسافران شهری تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - گرمای سنگین تهران، نفس شهر را بریده. دماسنج‌ها گرم‌ترین روز سال را نشان می‌دهند. در چنین روزی، یکی از استوری‌ها در اینستاگرام توجهم را جلب می‌کند: «برای یک منطقه کوچک با بالای ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، فقط دو خط تاکسی وجود دارد، آن‌هم تاکسی که نه!» منظورش کرج است؛ شهری که حالا دیگر فقط یک حومه نیست، بلکه خودش یک کلان‌شهر گم‌شده در ازدحام و بی‌توجهی‌ست.

عصر، خسته و عرق‌ریزان از سر کار بیرون می‌زنم. مسیر همیشگی‌ام است، خیابان سپهبد قرنی، به امید یافتن تاکسی‌ای که تا حوالی هفت‌تیر برود. اما از هر ده تاکسی که از کنارم رد می‌شوند، فقط یکی با بوقی نیم‌بند حضورش را اعلام می‌کند. باقی، شیشه‌ها بالا، کولر روشن و تنها یک مسافر در صندلی عقب نشسته است. در این لحظه‌ها، ذهنم پر می‌شود از سوال‌هایی که جوابشان را بارها شنیده‌ام اما باز تکرارشان می‌کنم: اگر این‌ها تاکسی اینترنتی نیستند، پس چرا فقط یک نفر را سوار می‌کنند؟ چرا حتی نیم‌نگاهی به کنار خیابان نمی‌اندازند که ببینند مسافر دیگری به مقصدشان می‌خورد یا نه؟ آیا قانون جایی در این مسیرها دارد، یا همه‌چیز بر مدار سلیقه می‌چرخد.

در این میان جالب است بدانید تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۵۰ لیتر در ماه کارت بنزین‌هایشان شارژ می‌شود و تاکسی‌های تک‌سوز هم تا ۷۰۰ لیتر سهمیه دارند. این رقم را مقایسه کنید با ۶۰ لیتر سهمیه خودروهای شخصی. این فقط یکی از امتیازهایی است که تاکسی‌ها نسبت به بقیه خودروها دارند؛ امتیازی که زیر سایه زرد بودن ماشین‌هایشان می‌گیرند تا مسافر خطی را سوار کنند و به حمل نقل عمومی کمک کنند؛ اما آنها با این امتیازها به جمع تاکسی‌های اینترنتی می‌پیوندند و در این میان مسافرهای عمومی سر خط‌ها هم محلی از اعراب ندارند.

کرایه مسیر ۳۰ هزارتومانی ۲۷۰ تومان شد!

البته این را هم فراموش نمی‌کنم همه‌چیز وقتی هوا بارانی هم باشد، فرق می‌کند. از دهکده المپیک تا ایستگاه مترو صادقیه، حتی یک تاکسی خطی هم دیده نمی‌شود. نه سر خط، نه در میان راه، نه حتی در انتها. ما می‌مانیم و بارانی که بی‌وقفه می‌بارد. گوشی به دست می‌گیریم، برنامه تاکسی اینترنتی را باز می‌کنیم، و با امیدی کم‌رنگ، منتظر می‌مانیم. مسیری که در روزهای عادی نهایت سی هزار تومان هزینه داشت، حالا نزدیک سیصد هزار تومان برایمان آب می‌خورد. در کمال تعجب، وقتی درخواست سفر ثبت می‌شود، همان راننده‌های خط که خبری از آنها نبود حالا با نام و عکسی در قالب راننده تاکسی اینترنتی ظاهر می‌شوند. کنایه می‌زنم: «حتماً باید در قالب تاکسی اینترنتی برگردید سراغ‌مان؟» می‌خندد و می‌گوید: «شما الان دوتایید، کرایه مسیر شد ۲۷۰ هزار تومان. در حالی‌که اگر سر خط می ایستادم و چهار نفر هم سوار می‌کردم، نهایتش ۱۲۰ هزار تومان درآمد داشتم. شما باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟»

خط‌های بی تاکسی

نبود تاکسی‌ها در مسیرهای مشخص، به‌ویژه در ساعات پیک به یکی از دغدغه‌های روزمره مسافران شهری تبدیل شده است. ایستگاه تاکسی میرداماد یکی از همین نقاط است؛ جایی که مسافران، اکثر وقت‌ها چشم‌انتظار تاکسی‌هایی هستند که نمی‌آیند. بعضی از مسافران که عجله دارند، بدون پاسخ از کنارم رد می‌شوند. اما چند نفری می‌مانند و درباره وضعیت صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌گوید: «گاهی صف طولانی‌ای برای تاکسی‌های خط میرداماد تشکیل می‌شود، اما این صف‌ها نه قانون خاصی دارند، نه زمان مشخصی. معلوم نیست چقدر باید منتظر ماند. مخصوصاً اگر کمی باران ببارد، وضعیت بدتر می‌شود.»

مسافر دیگری که از این انتظارها خسته به‌نظر می‌رسد، ادامه می‌دهد: «امان از این صف‌ها. میرداماد، ونک، تجریش… راننده‌ها ترجیح می‌دهند مسافران دربستی یا اینترنتی سوار کنند. بعضی‌ها نرخ‌های عجیبی می‌گویند و حتی می‌پرسند که قیمت اسنپ و تپسی چقدر شده، بعد همان را پیشنهاد می‌دهند. برای همین، بارها پیش آمده که ساعت‌ها تأخیر داشته‌ام و در ماه کسری کار خورده‌ام. این‌ها به کنار، بارها شده یک ساعت تمام در صف منتظر مانده‌ام تا فقط به خانه برگردم.» او لحظه‌ای مکث می‌کند و بعد با لحنی گلایه‌آمیز اضافه می‌کند: «من یک جوان بیست‌وچندساله‌ام که روزی دست‌کم سه ساعت از وقتم در این صف‌ها می‌گذرد. هشت ساعت هم سر کارم. پس من کی زندگی کنم؟»

تاکسی زردهای پرامتیاز

شاید در نگاه اول، تفاوت تاکسی با سایر خودروها را تنها در رنگ زرد بدنه‌اش ببینید. اما واقعیت چیز دیگری‌ست. تاکسی‌ها زیر چتر سازمان تاکسیرانی، به امتیازها و خدماتی دسترسی دارند که خودروهای شخصی از آن بی‌بهره‌اند. حسین، ۳۸ ساله، راننده تاکسی در محدوده شهرری است. درباره این تفاوت‌ها می‌گوید: «مزایایی که به‌واسطه شغل‌مان داریم، کم نیست. از سهمیه بنزین گرفته تا معافیت از طرح‌های ترافیکی و پوشش بیمه‌ای کامل.»

از نظر او، مهم‌ترین این مزایا، سهمیه سوخت است؛ چیزی که در شرایط فعلی اقتصادی، برای رانندگان نقش حیاتی دارد: «تاکسی‌های دوگانه‌سوز ماهانه ۲۵۰ لیتر بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند و تاکسی‌های تک‌سوز هم تا ۷۰۰ لیتر سهمیه دارند. این رقم را مقایسه کنید با ۶۰ لیتر سهمیه خودروهای شخصی؛ تفاوت چشمگیری‌ست.» بخش دیگری از این امتیازات، مربوط به تردد شهری است. حسین تأکید می‌کند: «پلاک مخصوص تاکسی به ما این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به خرید مجوز، در هر ساعت از شبانه‌روز وارد تمام محدوده‌های شهری شویم. چیزی که برای بقیه راننده‌ها ممکن نیست.»

بیمه هم از دیگر مزایای قابل توجه این شغل است. او توضیح می‌دهد: تمامی رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و علاوه بر آن، از بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند. این بیمه برای خود راننده رایگان است، ولی اگر بخواهند اعضای خانواده را هم تحت پوشش ببرند، باید سالانه مبلغی پرداخت کنند. بیشتر هزینه بیمه توسط شهرداری پرداخت می‌شود؛ حدود ۷۳ درصد. سهم راننده فقط ۱۳ درصد است.»

البته همه مزایا به همین موارد محدود نمی‌شود. سازمان تاکسیرانی تسهیلات دیگری هم در نظر گرفته که کمتر کسی از آن خبر دارد یا سراغش می‌رود. «وام‌های کم‌بهره یا حتی بلاعوض برای نوسازی خودروهای فرسوده وجود دارد. اگر راننده‌ای بخواهد ماشین قدیمی‌اش را اسقاط کند و خودروی نو بگیرد، می‌تواند وام با بهره ۴ درصد دریافت کند. این کار به نوسازی ناوگان، ایمنی بیشتر و مصرف سوخت کمتر کمک می‌کند.»

حسین در ادامه به تسهیلات مربوط به قطعات یدکی خودرو هم اشاره می‌کند: «در تهیه لوازمی مثل لاستیک، روغن، باتری و سایر قطعات مصرفی، هم یارانه‌هایی وجود دارد و هم تخفیف‌های ویژه. اما واقعیت این است که استفاده از این خدمات، بستگی به خود راننده دارد؛ اینکه چقدر پیگیر باشد.»

تاکسی خطی یا اینترنتی؟

صحبت‌ام با حسین هنوز ادامه دارد که یکی دیگر از هم‌صنف‌هایش به جمع ما اضافه می‌شود؛ او هم در خط شهرری فعالیت می‌کند، اما علاوه بر آن در پلتفرم‌هایی چون اسنپ و تپسی هم فعال است. محمد، که سال‌هاست پشت فرمان می‌نشیند، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان رانندگان تاکسی‌های رسمی و رانندگان خودروهای شخصی در سامانه‌های حمل‌ونقل اینترنتی را «کمیسیون» می‌داند.

او توضیح می‌دهد: «در پلتفرم‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی، راننده‌هایی که با خودروی شخصی کار می‌کنند، باید برای هر سفر درصدی از درآمدشان را به‌عنوان کمیسیون پرداخت کنند. این مبلغ به‌صورت خودکار از کرایه دریافتی کم می‌شود. اما راننده‌هایی که تاکسی دارند و مجوز رسمی‌شان ثبت شده، از پرداخت این کمیسیون معاف‌اند؛ به‌شرط آن‌که تحت نظارت سازمان تاکسیرانی کار کنند.»

البته به گفته محمد، تفاوت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. برخی از این پلتفرم‌ها در شهرهای مانند تهران، خدمات جانبی مثل تأمین لاستیک، روغن موتور یا دیگر اقلام مصرفی خودرو را با تخفیف ارائه می‌دهند. او ادامه می‌دهد، «با این حال، واقعیت این است که دلیل اصلی استقبال از تاکسی‌های اینترنتی، این امکانات جانبی نیست. من بر اساس تجربه خودم و حرف‌هایی که از همکاران شنیده‌ام، می‌گویم حدود پنجاه درصد از راننده‌های تاکسی رسمی، هم‌زمان در اسنپ یا تپسی هم فعال‌اند.»

اما همه چنین دیدگاهی ندارند. محمد اضافه می‌کند که «نیمی دیگر از رانندگان ترجیح می‌دهند فقط در خطوط مشخص یا در چارچوب سیستم سنتی تاکسیرانی فعالیت کنند. به گفته او: «درآمد اپلیکیشن‌ها ممکن است بیشتر باشد، ولی میزان استهلاک خودرو هم بیشتر است. بعضی‌ها معتقدند درآمد بیشتر لزوماً به صرفه‌تر نیست، چون هزینه نگهداری ماشین بالا می‌رود.»

چه کسی مسئول است!

آن‌چه در خیابان‌ها دیده می‌شود، با آن‌چه در آئین‌نامه‌ها نوشته شده، فاصله دارد. راننده‌ای که باید سر خط بایستد، پشت فرمان همان تاکسی زرد، حالا در قالب تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کند؛ با همان مزایا، اما بیرون از چارچوبی که قرار بود نظم شهری را حفظ کند. سال‌هاست که رانندگان تاکسی‌، با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولتی، از خدماتی چون بیمه، سوخت یارانه‌ای و تسهیلات خودرویی بهره‌مند شده‌اند؛ خدماتی که هدف‌شان تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده، نه سوق دادن راننده‌ها به سمت سفرهای دربستی و اینترنتی.

سوال ساده است: اگر تاکسی‌دار، با تمام این امتیازها، سر خط نمی‌ایستد و به جای خدمت عمومی، صرفاً به دنبال درآمد شخصی می‌رود، این چرخه حمایتی دقیقاً برای چه کسی طراحی شده است و سوال مهم‌تر این است که چه نهادی قرار است پاسخ این بی‌نظمی‌های پنهان را بدهد؟ وقت آن رسیده که سازمان تاکسیرانی، به‌جای ارائه‌ی خدمات و امتیازات بیشتر، نگاهی جدی‌تر به نظارت و بازتعریف وظایف تاکسی‌داران بیندازد.

 

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
80 درصد تاکسی ها از 6 صبح میان تا 12 تهش 2 بعد ظهر اونایی هم که کار نمیکنن 90 درصدشون کارشون اداریه تاکسی رو برای ورود به طرح و این چیزا گرفتن بری میبین که با همون تاکسی ساکن شمال شهر و ایناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
تاکسیرانی فقط برای افراد ۶۰ تا ۷۵ سال باید مجاز باشه اونم نباید بازنشسته باشن ولی الان همه بازنشسته ها ریختن تو تاکسیرانی و هم بازنشستگی میگیرن هم کرایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
وقتی اوبر اومده تاکسی باید جم بشه
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۰۱:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
با سلام
مردم ایران همیشه یه طرفه به قاضی میرن موقعی که تاکسی هست کرایه ۳۰ تومن بعد با خودت میگی این چه کاریه با اسنپ ۵۰ میدم از دم خونه میرم اونجایی که میخوام بعد تو پیک ترافیک و مسافر اسنپ زده ۴۰۰ دنبال تاکسی میکردنین و وامسیبتا سر میدید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
با سلام به حسین آقا خطی شهرری بگو شما بیمه هستید ما الان ۱۵ساله بیمه نداریم لطفاً ازش بپرسید کجا لاستیک دولتی و روغن و لوازم یدکی دولتی میدن ما هم بریم بگیریم تو خیابون به مسافر بوق میزنی سرشو یه طرف دیگه می‌کنه بعد از تو آینه نگاه می‌کنی میبینی پراید پشت سری ماشین شخصی رو سوار میشه در روزهای بارانی و برفی و روزهای گرم تابستان هم با همون ماشینهای شخصی تردد کنند ما دو ساعت تو خط می‌خوابیم تا یه نیم راه بیام سر خط کلا به ما ۲۵۰ لیتر بنزین میدن اونم نمی‌خوایم در عوض سالی چهار بار معاینه فنی میگیریم وکلی هزینهای دیگه مثل تمدید پروانه و حکم خط ووو....در ضمن من یه تاکسی مدل ۹۷ دارم برای خط مترو صادقیه به شهران میفروشم شما خبرنگار عزیز که خبرهای کذب می‌نویسی بیا بخر و از امتیازات تاکسی استفاده کن مبارک شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
خبرنگار محترم ، هر چی دلت خواسته نوشتی ، لااقل از صحت منابعت هم اطمینان حاصل کن .
اون بابا حسین نام هم سر کارت گذاشته ، یا راننده نبوده یا ساخته و پرداخته ذهن خلاقت بوده.
اون تاکسی تک سوز که ۷۰۰ لیتر ماهیانه سهمیه داره رو به من معرفی کن ، قول میدم تا یک سال سرویس شخصی ات باشم بصورت رایگان.
در ضمن تاکسیرانی ده ساله دیگه کسی رو بیمه نکرده ، بیمه کجا بود.
البته این قضیه بیمه به تمام اصناف مربوط به حمل و نقل میشه.
ده سال!!!!!! می‌دونی یعنی چی ؟
بعید می‌دونم حسین آقای ۳۸ ساله قصه شما راننده تاکسی بوده باشه و قضیه بیمه رو ندونه. بگذریم.........
عمویی بخاطر ۲۵۰ لیتر بنزین ناقابل که مابه التفاوتش میشه ۳۷۵هزار چوق زمین رو به زمان میدوزی که چی؟ امتیازه؟
بیا همه امتیازش مال تو جاش بهم یه جفت لاستیک بده.
تیترت هم جالب بود «تاکسی زردهای پر امتیاز»
شادمون کردی ، شاد باشی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
حقتون شما همون ادمهای هستید که تااسنپ وتپسی اومد دیگه به تاکسی محل نمیگذاشتید حالا هم بروید همان اسنپ وتپسی سوار شوید درضمن کجا ماهی 700لیتر به راننده تاکسی بنزین میدن مگه ادم بی منتق ونادان بنزین که700لیترش میشه یک میلیون تومان خرج مکانیک وجلوبندی ودیگر هزینه های ماشین میدهد راننده تاکسی باد هوا نمیخوره که بااین خرج مخارج گران بیاد تو وامثال تورا ازکنار خیابان سوار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
کدوم امتیازومزایافقط بشین چرتکه بنداز اگه مردی خیال بافی نکن یه سری چرت وپرت ننویس تویی خط حداقل زمان برای مسافرکمتراز 1ساعت نیس درثانی آدرس بده تا ماهم ازاین امتیاز ام لاستیک روغن وبقیه چیزابهرببریم برای صفحه پرکردن انصاف داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام خدمت کسایی که انتقاد دارن و پیشنهاد ۱ که ۲۵۰ لیتر بنزین ندن و طرح هم می‌خریم به نطر دوستمون تاکسی آزاد کنن ۲ هر کی گفته تاکسی بیمه دارن غلط کردن و این خبرنگار که این گزارش نوشته دروغ گو هست چون نزدیک ۱۲ سال دیگه تاکسی بیمه ندارن و آزاد میریزن ۳ میگن که لوازم ارزون میگیرن شما که تحقیق کردی آدرس بده تا ماهم بریم و این دروغ دوم ۴ شما میگی که تاکسی نیست هست شما دوست داری از سر خط بری جایی که دوست داری نمیشه و زمان ترافیک ماشین کم میشه چون تویی ترافیک هستش و ۵ شما برو ما هم میاییم تاکسی رانی اون تسهیلاتی که میگی برامون بگیر ببینیم چه طور به شما گفتن ماراهم راهنمایی کن نمیخواد بگیری اینم دروغ هست ۶ شما این تورم که ۱۰۰ که نه ۱۰۰۰ درصد روی لوازم خودرو یا دست مزد مکانیک رو میاد نمیبینی کرایه که سالی نهایت ۳۰ درصد اضافه میشه رو نمیبینی پس باز هم دروغ گویی ۷ شما میدونی ما سالیانه چقدر عوارض حکم خط هزینه خط و.. دارم اگر نمیدونی که برید در این موارد بپرس اگر میدانی که دروغ گویی ۸و خیلی موارد دیگر هست تا صبح بگم .....شما نظر شخصی که نه دروغ همه گفتهاتون اول دقیق تحقیق کنید بعد نظر یا انتقاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
من تاکسی دارم چرا اینو نمیگید وقتی تاکسی برا مسافر بوق میزنه سوار نمیشه چرا وقتی یه نفر دیگه جلو نشسته چون اون طرف دوس داره جلو بشینه دیگه سوار ماسین نمیشه چرا سواری های شخصی رو جمع نمیکنید به قول خودتون تاکسی عمومی یعنی اینکه فقط تاکسی باید مسافر سوار کنه نه سواری شخصی حالا ۲۵۰ لیتر بنزین میریزن فک کردن چه خبره چرا فقط میخواین تاکسی و راننده تاکسی زیر سوال بره برید ببینید چرا به این وضع دچار شدن مردم که همه مسافر کش شدن سواری و تاکسی نداره دیگه تو شهر مخصوصا تهران
الکی فقط بخاطر اینکه این متن بازدید بخوره حرف میزنید یکم برید تحقیق کنید ببینید چه مزایایی تاکسی داره بعد حرف بزنید کدوم بیمه کدوم مزایا تو کشور آلمان بهترین ماشین دنیا که بنز باشه زیر پای راننده تاکسی هست که هم رفاه مسافر باشه هم رفاه راحتی راننده کدوم مزایا بگید تمام ارگان های دولتی مزایا دارن جز ارگان تاکسیرانی
اگه خیلی خوبه بیا تاکسی بگیر اینم که میبینی راننده بنده خدا تاکسی داره از سر ناچاری هست با این خرج و مخارج زندگی
چرا باید یک مرد ۷۰ ساله بیاد راننده تاکسی بشه تا حالا به این فک کردین چون از درد ناچاریه حالا هی بگید مزایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
ملت و دولت فقط زبونشون درازه چرا مثل همیشه تاکسی میبینی ولی سوار شخصی میشی ساکت شووو
Iran (Islamic Republic of)
حسین قدیانی
۲۲:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام..من یک راننده تاکسی هستم...چرا اغراق میکنید،،و به این قشر مستعضف و زحمت کش تهمت های ناروا میزنید..
کل امتیاز تاکسی ماهانه ۲۵۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰تومانی است که ۶۰ لیتر آن حق همه است مانده ۱۹۰ لیتر با اختلاف ۱۵۰۰ تومان، که ماهانه ۲۸۵هزار تومان است..و یک طرح ترافیک که تازه اکر لازم باشد روزانه می‌توان خرید...والسلام تاکسی هیچ مزیتی ندارند که درقبال باید هزینه های کارنامه و حکم محل فعالیت و جریمه های منظور شده تاکسیرانی و عوارض و غیره را پرداخت کرد ....پس تاکسی با شخصی که اسنپ و تپسی کار میگند هیچ نظارتی ندارد..در حالیکه آنها به علت شخصی بودن از امتیازات زیادی منجمله خرید و فروش و معاینه فنی بهرمندند...و آزادی عمل و راحتی کار بهتری هم دارند..
از طرفی کدام مسافر خط،،در خطوط مسافری نیست،،فقط در زمان ساعات پیک و ازدحام که اسنپ تپسی نرخ را برده بالا مسافر به یاد احمقی بنام راننده تاکسی می افتد تا با او ارزان سفر کند...راننده تاکسی شده حمال مسافر شخصی و اسنپ و تپسی،، که از جیب خود به شهروندان خدمات ارزان دهد تا مسئولین برای خود حقوق و مزایا بگیرند که حمل و نقل عمومی راه انداختند...
برادر کار از ریشه خراب است..بی جهت اتهام به راننده تاکسی ها نزنید...خود شما در زمان خلوت و ارزانی اسنپ و تپسی ،، راننده تاکسی را آدام حساب نمی‌کنید که زحمت بکشید تا ایستگاه بیایید و از تاکسی استفاده کنید از درب منزل اسنپ میگیرید و اگر چند نفر باشید که حتما اسنپ و تپسی میگیرید...اتهام به راننده تاکسی نزنید..آنها هم زندگی دارنند همچون شما به فکر منافع و روزی خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۱:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
تاکسی هر ۳ماه یه بار. که درسال میشه ۴بار می‌ره معاینه فنی
۲۵۰لیتر بنزین می‌دهند ولی تو معاینه ۴بار تو سال. از تاکسی پول می‌گیرند
راننده تاکسی اگه یه روز کار نکنه زندگیش لنگ میشه
بیمه تامین اجتماعی الان خیلی وقت عضو جدیدی زیر پوشش نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
باسلام در کرج تاکسی هیچ امتیازی نسبت به شخصی ندارد وهیچ امکانات هم در اختیار تاکسیرانان قرار نمی دهند خیلی وقتها مسیر ۶۰ تومانی را با۱۰ الی ۱۵ تومان می روند هیچ مسولین هم کک نمی گزدفقط پول خدمات نداده راطلب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
باسلام.به نگارنده محترم مقاله. مثل.معروف راه همدان دوره کرت باشه نزدیک بااینهمه محاسن وحمایتهای بیدریغ تاکسیرانی برای رانندهاش...برادرچراتاکسی نمیخری؟تاحضرتعالی هم بهرمندبشین ازاینهمه مواهب؟؟؟ والا .مونده فقط چشمتون. یعده اسیروابیروبگیره
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۰:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
تمام ماشین های شخصی همه شدن مسافر کش،تا کنار خیابون وایمیسی،صد تا مسافر کش شخصی میخوان شیرجه بیان روت،تو طرح ترافیک ماشین های شخصی از تاکسی ها بیشترن،دیگه مسافری نیست که تاکسی ها سوار کنن،حالا ای آقای خبر نگار،چه دشمنی با رانندگان تاکسی نگون بخت داره معلوم نیست،بیا جایشان بعد قضاوت کن،هر چه در میارید آخر هفته باید تقدیم مکانیک ها کنید،دیگر کار کردن با ماشین هیچ ارزشی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
فقدان نظارت بر تاکسیرانی کاملاً مشهود است. متاسفانه اغلب تاکسی های گردشی، یا در پارکینگ خانه های مالکان تاکسی استراحت می کنند، یا با مسافرین دربستی حال می کنند. نظارتی هم دئر این میان وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
شماهم بروتاکسی روبگیرهمین کاری که میگین تاکسی مکنه روبکن حالشو ببر....
Iran (Islamic Republic of)
اریو
۲۰:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
نمیدانم چرا حس میکنم این داستان تخیلی رو یکی نوشته تابگه بله کرایه اسنپ تپسی خوبه وتاکسی ها کارنمیکنن ..درصورتی که همه میدونیم توایران تنها چیزی که زیاده تاکسی توشهر من که کلانشهر هم هست هرنوع تاکسی مسیری اعم از پراید پژو سورن حتی پیکان وجود داره همه ما میدونیم که کرایه اسنپ تپسی نابود اینقد کرایه ها پایین به جان مادرم که عزیزترین آدم رو زمین منه من مسافراسنپ رو نزدیک ۱۵کیلومتر بردم برا ۳۱هزار تومان که اونم ۲۲درصد کمیسیون میره ۲۰درصدم سوخت استهلاک حساب کنین چقدرش میمونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام چقدر سوال پرسیدی جانم کل جوابش این است اینجا ایران است و هر کس بت واند بنحوی گلیم خود از آب بیرون می کشد فقط کارگر و کارمند بدون میز و ارباب رجوع سرش بی کلاه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
کارمندزیرسایه رومیزمزه سرما گرمارونچشیدی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
داداش این همه اگه مزایا داره بیا این گوی این میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
امان از یک مشت حرف مفید آن آقا دم هشت ساعت کار در اداره میزند ۲ساعت در ایستگاه تاکسی دروغ کذب برای همان آقای است که یک ماشین خریده برای رفتن به سرکاره اسنپ روشن میکند یه مسافر تا اداره شأن سوار میکند وبرکشت تامنزلشان حال حسرت 250 لیتر بنزین تاکسی میخورد بیا جاها مونو عوض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
فقط تاکسی ها را موقع گرما وسرمایه و مسیرهای ترافیک سنگین میخاین زیر کولر پشت میز نشستی خیال بافی می کنی کدوم تسهیلات ؟ کدوم بیمه ؟ بیمه تکمیلی؟ کم دروغ بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
فقط در هوای خیلی سرد ویا خیلی گرم یاد تاکسی می افتند وگرنه در بقیه سال هر وقت تاکسی بوق میزند صورت خودشان را برمی گردانند و سوار شخصی می شوند
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۹:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
اینهمه دروغ ودونگ آخه برای چی شما از گرانی تورم چرا حرفی نمی‌زنم اگه آنقدر که میگویید تاکسیهای امتیاز دارندچرا پس همیشه هشتشان گرو نوهشان هست کدام راننده تاکسی را سراغ دارید که دستش به دهانش برسه من خودم سی ودو ساله تاکسی دارم ولی دریغ از دو سه میلیون پس انداز هروقت ماشینم خراب میشه مجبورم قرض کنم ودستم پیش این وآن دراز باشه
کدام لاستیک وروغن ولوازم یدکی با قیمت دولتی ما هم تمام نیازهای ماشینمان.ر ا مثل بقیه آزاد تهیه میکنیم این دروغگوییها را بس کنید کدام وام وامی که به راننده نمیدن خود تاکسیرانی وامو میده به تعمیرگاه خودشون آنم مثلاً بیست میلیون خرج ماشین شده فاکتور میده40میلیون فقط اسمش 4درصده خلاصه بس کنید250لیتر بنزین میشه روزی8لیتر کدام تاکسی باروری 8لیتر می‌تونه کار کنه من خودم از روز دهم روزی 30لیتر آزاد بنزین میزنم تازه با کولر میشه 40لیتر بس کنید از این تبلیغات منفی کمی اونطرف تر تو کشورهای همسایه تاکسی برای کوتاهترین مسیر حدود یک تا یک و نیم میلیون کرایه میگیره در ایران کرایه تاکسی مفت هست شما خرید روزانه خود را با درآمد تاکسی مقایسه کنید می‌بینید رانندگان تاکسی زیر خط فقر هستند حد اقل از شکل و شمایل ماشینشون مشخصه پول ندارن لاستیک نو بخرن و اکثراً دست دوم تهیه میکنن چون قدرت خرید ندارن لطفاً کمی منصفانه برخورد کنین وار غرض ورزی و سمپاشی علیه این قشر آسیب پذیر خودداری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
چرا با رانندگان تاکسی که خودروی عمومی رو می‌برند و در شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی تبدیل به ماشین سازمانی اونها میشن برخوردی نمیشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام خدمت تمام رانندگان تاکسی
این خبرنگار عزیزی که هنوز تشخیص نمیده تاکسی یعنی یک نفر یابک خانواده هیچ کجای دنیا مثل ایران مسافر سوار پیاده ندارن تاکسی فقط به صورت دربست من پدرم هم تاکسی داشته و دارد بله درگذشته سازمان تاکسی رانی کلی خدمات به تاکسی میداد مثل لاستیک روغن باطری وووو الان چی میدن هیچی برید از تمام رانندگان تاکسی بپرسید خواهشی دارم از خبرنگاران مسافر تاکسی رو اسنپ وتپسی بردن تاکسی در واقع باید اگه کسی اسنپ گیرش نیومد یا خیلی عجله داشته باشه تاکسی سواربشه خواهشن هوای این قشر زحمت کش رو تو این شرایط سخت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
دویست پنجاه لیتر بنزین تفاوتش با نرخ آزاد میشه ۳۷۵ هزار تومن .دیگه چه امتیازی گرفتیم . با پول نقد خودمون ماشینی از ایران خودرو گرفتیم که نصف کیفیت ماشینهای پلاک عادی و ندارن .
کوچکترین حمایتی نمیشیم . صبح تا شب زن و بچمونو ده دیقه نمیبینیم .اول خط تا یه مسافربر شخصی بوق میزنه میپرید بالا برو که رفتی .....
وقتی ترافیک یا بارون برفه یاد تاکسیا میفتید .
انتظار داری صبح با مسافر برشخصی رفتی غروب با تاکسی برگردی ...
من راننده خطی هستم . هر مسافری که اومده صبح بعد از ظهر خودش میدونه کدوم تاکسی باید بشینه ....
هروقت اومدی ۵ دیقه تو تاکسی نشستی تا پر بشه اونوقت بیا نقد و بررسی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
خوب باید قانون طوری باشد که تاکسی ها رو در اسنپ وتبسی ثبت نام نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام
به عنوان یک راننده تاکسی واقعا از خواندن این مقاله شگفت زده شده و به دنبال راهی هستم تا چند کلمه با ایشان به گفت و گو بنشینم و از این توهماتی که در مقاله نوشته رهایش کنم مرد حسابی کجا لوازم یدکی یارانه ای میدهند کجا اسنپ و تپسی از تاکسی کمیسیون نمی گیرند کجا بیمه مان کرده اند بیمه تکمیلی هم والله دو سال است یک بار هم استفاده نکرده ام البته نتوانسته ام که استفاده کنم عوارض پرداخت میکنیم هزینه استهلاک داریم بیمه شخص ثالث داریم هر شش ماه معاینه فنی و هزینه هایش را داریم آنوقت انتظار دارید در خط هم آویزان باشیم در اسنپ و تپسی و خط و ... ماهی بیش از ۱۷ ۱۸ میلیون خرج دررفته درآمد داشته باشیم حراممان باشد نامرد نباشید و درست قلم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
کی گفته تاکسی امتیاز داره والا الان ن بیمه هست ن ب خاطر پلاکمون تفاوتی هست وقتی کل این شخصی ها و پلاک شهرستانی هارو سوار میشید ولی سوار تاکسی نمیشید انتظارم نداشته باشید فقط تو روز بارونی تاکسی بیاد مفت سوارتون کنه کل سالو با اون پلاک شخسی و شهرستانی رفتی روز بارونیشم وایسا زیر بارون تا همون بیاد ببردت..تاکسیرانی هیچ مزیتی نداره فقط بنزینه ک اون هم واسه یک هفته جوابه ن کل ماه بیمه ک نمیکنه چرا دروغ میبافید.بعد میگید بخاطر پلاک مزیت ورود و خروج تو طرح دارن والا تو طرحم پررر شخصی شده نمیزاره کار کنیم چ مزیتی مزیت یعنی وقتی من مسافر میزنم تو ترافیک تو طرح واینستم.الاف نشم بتونم مسافرو زود برسونم ن اینکه یه مشتی شخصی و پلاک شهرستان بیان همین شماها ک میگید برید تندی سوار اونا بشید...اره واسه دوزار مزیتی ک نیست مالیات شغلی و عوارض شهرداریو هزینه کارنامه و تاکسیرانیو هزار مدل پول میگیرن ولی هیچ مزیتی نیست تازه جامونو پلاک شخصیو شهرستانم گرفته چون هیچکس نمیاد بگه چرا اینا اومدن تو تهران کار میکنن یا خود مسافره نره سوار بشه بگه اقا شهر من مسافر کش داره تاکسی هست ولی میپریو سوار اون میشید انتظاری هم تو روز بارونی از تاکسیه نداشته باش یاعلی بای بای جون هر کی دوست داری الکی نظر ندید نمیدونید چی ب چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
بنده حدود ۱۰ سال است که تاکسی دارم و مجوز رسمی تاکسیرانی،
۱.بیمه بصورت خویش فرما رد میکنم و سازمان تاکسیرانی هیچ گونه
حمایتی نمیکنه
۲.فروشگاه های لوازم یدکی و قطعات با نرخ آزاد هست و خرید برای عموم آزاده (فروشگاه تاکسین خیابان دماوند یکی از نمونه هاشه) اگر دوست دارید برید خرید کنید
۳.وظیفه جابجایی مسافر با تاکسیه نه با هر مسافر کش شخصی که معلوم نیست چجوری و از کجا تایید شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
نصف بیشتر حرف خبرنگار دروغ محظ
Iran (Islamic Republic of)
راننده تاکسی
۱۸:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
صفرتاصد هزینه های تاکسی با راننده می‌باشد فقط طرح و بنزین که حاضریم آن را هم ندهند ولی در قیمت دخالت نکنند ،وقتی همه دربست هایشان را با اسنپ موتور میروند و مستقیم را با تاکسی خوب برای تاکسی نمی ارزه،این خطیهای بدبخت هم ی مشت بازنشسته هستند که ناچار به این کار شدند درضمن مسافر گرامی این خودروها کولر دارند ولی با وزن مسافر و سربالایی وگاز و گرما از راننده درخواست کولر نکنید چون فقط دکور است. و هزینه گاز کولر میلیونی شده موتور این خودروها کشش کولر ندارد و مصرف بنزین و فشار به موتور خودرو می اورد، اسنپ که میبینید این افراد کاملآ در اشتباه هستند و اطلاعات مربوطه را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
34سال است که عمر خودم را پای تاکسی تباه کرده ام...... بیا و بجای دروغ پردازی،، تاکسی مرا ببر و از این همه منفعت آن حظ ببر
ماهی 9 تومن هم به من اجاره بده
خوبه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام راننده تاکسی هستم خیلی وقته مثل قبل مسافر تو خیابان نیست یا از مترو یا بی آرتی و یا اسنپ استفاده میکنند سهم 20درصدی از مسافر داریم دیگه کسی مثل قبل با زن و بچه نمیاد کنار خیابان سوار شان از درب منزل اسنپ میگیرن بیشتری ها هم ماشین دار شدن و از وسیله شخصی استفاده میکنند ، بعضی توقع دارن با یک مسافر گذری مسیر طی بشه اونم با این ماشینهای جدید که همش سنسور و هزینه و قطعات گرون ،اکثر سرویس مدارس دست تاکسیها هست در کل تاکسی ها امنیت شهر هستند روزی که نباشن جای خالیشون رو احساس خواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
درود بر شما
من راننده تاکسی هستم ، به هیچ کدوم از گفته هاتون کاری ندارم چون بی انصافی بی پاسخ نمی‌مونه از هر سمتش،
اما آدرس این حسین آقا که همکارمونه رو بهم بدین تا من مورد عنایت قرارش بدم ...
کدوم مزایا ? من بیست ساله راننده تاکسی هستم ،هنوز بیمه ندارم ، تا امروز یدونه مسافر به این قیمتایی که میگین سوار ماشینم نشده ...حی علی الانصاف...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
با سلام تا کرایه تاکسی پاینه بااسنپ وتپسی میرن تو اوج ترافیک باتاکسی مسیر 10دقیقه تاکسی باید 1ساعت بره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
بزرگوار هر وقت خواستی خبر راجع به راننده تاکسی‌ها برنی .. سراغ من راننده تاکسی بیا که گول همین تبلیغات و صدای دوهول خوردم و دانشگاه را رها کردم تا سود خالص بدست بیاورم ... ولی الان بعد از ۱۵ سال که عمر و جوانیم را برای سازمان گذاشتم و هیچکدام از امتیازات که شما میفرمایید را ندیدم و همون بیمه نصفه نیمه که دولت پرداخت می‌کرد اکنون قطع شده...و در ۴۵ سالگی دنبال مکانی میگردم که امنیت شغلی ۱۵سال دیگر را تامین کنم ولی چون سنم اجازه نمی‌دهد هیچ جا بیمه‌ام نمی‌کنند...حالا شما که معلوم نیست از کدوم راننده تاکسی این اطلاعات ناقص و از بیرون زیبا را شنیده‌اید.. لطفا بدون تحقیق منتشر نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۷:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
در هیچ کشوری تاکسیها اجازه ندارند در پلتفرم های تاکسی اینترنتی فعالیت کنند. متاسفانه در ایران هیچی سر جای خودش نیست..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام مورد اول من یک راننده تاکسی هستم که در تپسی هم فعالیت دارم ولی در هر سفر کمیسیون پرداخت میکنم پس فرمایش شما در این مورد اشتباه است مورد دوم اون راننده هم در این شهر زندگی میکند و باید مایحتاج خانواده را تهیه کند پس نیاز به در آمد بالا دارد مورد سوم راننده بیمه را همانند بقیه صنوف خودش پرداخت میکند در ضمن اگر کمی دقت بفرمایید در ساعات پیک مسافر بسیار زیاد است اما اگر تعداد تاکسی های هر خطی که شما مد نظرتان است بشمارید و همه را پر از مسافر در نظر بگیرید نسبت به ترافیک تمام آنها در مسیر رفت هستند و برای بار دوم فرصت برگشت ندارند
دوست من تاکسیرانی بی اشکال نیست ولی لطفا یک طرفه به موضوع نگاه نکنید با سپااس از شما
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
کدوم بیمه تامین اجتماعی کدوم امکانات این مزایای که واسه تاکسی گفتید رو مطمئن نیستم برای ایران باشه به تاکسی که تو تهران با این ترافیک رفت و آمد می‌کنه 250لیتر سهمیه بنزین میدن به تاکسی که تو یه شهر کوچکتر فعالیت می‌کنه هم 250لیتر سهمیه بنزین من برای تا 18هر ماه کافیه چون با گاز پدر ماشین در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام من ۵ساله تاکسی دار م وهنوز بیمه نیستم هروقت تاکسیرانی برای بیمه رفتم گفتن بودجه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
وقتی تاکسی جلوی مسافر میایست مسافررشخصی رو ترجیح میدهد بهتراست قانونی باشد جلو شخصی هاروبگیرد
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۶:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
عزیز جان اول اینکه کجا ۷۰۰لیتر بنزین به تاکسی می‌دهند ۴۰۰لیتر به تاکسی های تک سوز می‌دهند دوم ماشین شخصی سالی ی بار معاینه میره تاکسی چهار بار .سوم کدوم امکانت رو میدن که ما خبر نداریم هر کی هرچی گفت باورنکن روزای بارونی ترافیک سنگینه تمام تاکسی‌های خطی تو ترافیک موندن همونجور که راننده ترافیک مونده شماهم تو خط؟منتظر بمونید تاکسی‌های مشکلات زیادی دارندازجمله خرابی خودرو مشکلات شخصی مسئولیت‌های سازمانی و...ی کم انصاف هم چیز خوبی
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۶:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
باسلام
چرا موقعی که تاکسی تو خیابون بوق میزنه برای مسافر با یک نگاه عجیب و غریب سر را به علامت نه تکان میدید یا گوشی خودتون رو به جهت منتظر بودن مسافر بر اینترنتی نشون میدید .چرا فقط تو گرما و سرما و بارون دنبال تاکسی هستید

امان از دست خبرنگاران که فقط می‌خوان بصورت مفت مجانی و دربست تو شهر تردد کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
ای والله... دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
چقدر دروغ به هم میبافید
تمام مطالب راجع به امکانات و تسهیلات برای رانندگان تاکسی کذب محضه
به جز طرح ترافیک و ۲۵۰ لیتر بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
از کی پول گرفته تا این چرندیات تحویل بده ۷۰۰ لیر بنزین بیمه ایی که نصف بیشتر راننده ها خویش فرما هستن
Iran (Islamic Republic of)
علیرظا
۱۶:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
ما تاکسیرانان فقط ۲۵۰ لیتر بنزین داریم که اون هم نمی‌خواهیم بنزین حذف کنند نرخ کرایه رو آزاد کنن این خبرنگار صداش از جای گرم بلند میشه مسافرها زرنگ شدن موقعی که مسافربرهای اینترنتی قیمتهاشون بالا می‌برند تازه یاد تاکسی زرد می افتند
Iran (Islamic Republic of)
غفار چگینی
۱۶:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلان شما ک قلم به دست هر چی دلت میخواد مینویسی
چرا نمیگی راننده تاکسی کلی تو خط وایساده و مسافرها یکی یکی ماشین شخصی سولد میشن و میرن
کدوم امتیاز عمرم رو تاکسی گذاشتم و با هزینه عین خودرو شخصی لوازم مصرفی گران و کرایه پایین با ی نرخ در سال
شما ک قلم به دستی ی روز بیا رو ی خودرو ایرانی تو گرما کار کن تا ببینم چند مرده حلاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
خب به درودیوارنزن بیاباهزینه شخصیت تاکسی بگیرهزینه کن مجوزبگیرسالی یکباردوباره هزینه کن حکم بگیره ماه یکبارمعاینه بگیرهزینه استهلاک ماشین بده لوازم یدکی فیک
بدون هیچ گونه پشتیبانی ازسازمان یانهادهرکی میگه حمایت میشه راننده تاکسی بیادثابت کنه هردروغی رونبندیدبه این صنف مسافرهم جاباطیب خاطرچندبرابرقیمت واقعی هزینه میکنه اماو قت کرایه تاکسی دادهمه درمیادچرااینقدرتوقع ازاین قشرزیاده چراتوخیابونهاارزش احترامی برای این ماشین زرد نیست وحقی تونوع رانندگی براش قائل نیستیدتاحالاشده یه تاکسی کنارخیابون ببینیدخراب شده وایستیدکمکش کنیدحتمادیدیدراننده تاکسی صندوقش روبالازده دآره صبحانه یاناهارمیخوره ایناگوشه کوچکی ازمشکلات این صنفه یه سهمیه بنزین ویه پلاک زردتمام لطف تاکسیرانی و شهرداری به راننده است بله گازمیسوزونه بااستهلاک سه برابری من فرمایشات بالارومیزارم روقصدوغرض ورزی بااین صنف مظلوم هدفتون چیه خدااعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
شما هم یک دستگاه تاکسی بخر
Iran (Islamic Republic of)
ع ر ر
۱۵:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
این بنده خدا که این مزخرفات رو نوشته اگه راست میگه یک هفته بیاد جای من راننده تاکسی کار بکنه ببینم می‌تونه آخه آدم تا حسابی 250لیتر میشه روزی هشت بار و خرده ای بعد هم با این ترافیک تهران توقع دارید با کرایه زمان ناصرالدین شاه اینور اونور برید ولی بجاش هزار مدل خرج می‌کنید این چند لیتر بنزین رفته تو چشمتون ایشالا که خیر نبینینید گوشت و مرغ و ........همه چیز گرون شده می‌خرید صداتون در نمیاد فقط کرایه ماشین براتون زور داره اون هفته فقط بیست و پنج میلیون هزینه سیم کشی ماشینم شد هم از جیبم خرج کردم هم کار نکردم یک هفته ماشینم خوابید جای من و امثال من بودید چکار می‌کردید کدوم امکانات رو تاکسیرانی میده نمی‌دونید برید بپرسید بعد بیایید حرف مفت بزنید تا چشمتون در بیاد وقتی میای سر خط میگی مسافر نداری پر شد منم میام بعد با شخصی میری کار تاکسی رو خراب می‌کنی توقع بیجا نداشته باش که تو اوج ترافیک با کرایه زمان فتحعلی شاه برسی بخونه ت آره عزیزم همینه چرخ دنیا همیشه به نفع شما نمیچرخه
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۵:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
درود به نویسنده محترم خداپدر و مادرتون را رحمت کند من که هر وقت زیر بارون برف شب روز گرما سرما با بچه بی بچه سالم مریض گوشه خیابون ایستادم تاکسی ها از کنارم رد شدند یا سرویس مدرسه دارند یا در تاکسی تلفنی کار می‌کنند این همه تشکیلات واقعا برای چیه خدا کند یک نفر بیاد و به این موضوع رسیدگی کند تازه اگر همه بایستند کافیه بگی دربست ترمز می‌زنند سریع خدایا
واقعا داستان چیه

یک ذره رحم و مروت هم ندارند حاضرند خالی تو شهر بگردند ولی اون مسافری که میخوان پیدا کنند درآمدشان هم خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
چرا فقط در زمان ترافیک و گرما و باران و برف و طوفان یاده تاکسی میوفتید؟روزهای خوش خوشان تان را با مسافر بر های شخصی و اینترنتی تردد می کنید و ختم و کلانتری و دادگاه میایید سراغ تاکسی،شتر سواری که دولا دولا نمی شود،چرا در گذشته که با مسافر بر های شخصی برخورد میشد چنین مشکلاتی نبود و اگر هم بود کمتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
عزیزان اگر تاکسی اینقدر مزایا داره چرا شما ازش استفاده نمیکنید هر کدامتان که فکر میکنه عالیه بیاد من تاکسی تو فرودگاه امام دارم بهش بفروشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سلام من راننده تاکسی هستم از ابن چیز هایی که گفتید فقط دویست و پنجاه لیتر بنزین به ما میدن که اونم چون ماشینم گاز سوز هست زیاد استفاده نمیکنم هشت ساله بیمه ثبت نام نکردم استهلاک وحشت ناکه ولی درآمد پایینه. مسافر ها وقتی قیمت پایینه با اسنپ میرن وقتی قیمت اسنپ بالا میره میان سراغ تاکسی همینطور که مسافر به فکر جیب خودشه راننده هم فکر درآمد بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
آقایان محترم که از تاکسی ناراضی هستن ولی خبر از طرافیک نبود خط ویژه چطور تاکسی رفت برکشت داشته باشد دوم شما که ساعت ۷ می‌روی و ۲ برمیگرده وسط این تایم در ایستگاه خواب است آیا میفهمی این مشکل را
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
همه مطالب بدون تحقیق زده شد کمی تفکر شما رو به کذب ا ین گفته‌ها می‌رسونه.بنزین فقط تفاوتش 1500
تومانه که میشه 375000 تومانه بقیه هم همینه یا کذب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
این مشکل رو ما هم تو شهرستانها داریم، تاکسی ها فقط دربست کار می کنن اون انگشت شماری هم که مسیری کار می کنن فقط مسیرهای دور رو میبرن، متاسفانه....
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
یک سر به اداره جات دولتی بزنی میبینی که صبح تا ظهر تمام تاکسی ها سرویس خصوصی هستند
Iran (Islamic Republic of)
راننده تاکسی
۱۹:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
شما درست میگید همین خبرنگار می‌دونه توی صدا و سیما حداقل 500 تا تاکسی ون واتوبوس در اختیار گرفتند چرا از این ها نمیگه ،درضمن اگر تاکسی نو میشه راننده بدبخت باید 5سال قسط بده و هزینه های جاری خودرو هم درکنارشه پس چیزی به سفره زندگی خود نمی بره، مسافر به برنج 270هزار تومان اعتراض نمیکنه ولی به حالا که به راننده تاکسی اعتراض داری پس به ترافیک و لوازم یدکی و نرخ بیمه ثالث و بدنه که درسال 20میلیون میشه حرفی نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
تاکسی هایی که از امتیازات دولتی برخوردارند نباید در اسنپ و تپسی کار کنند
مگه چیزی از این واضح تر هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
زارت‌وایسه‌بابات‌بیاد‌سوارت‌کنه‌
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۸:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
دیواری بلند تر از تاکسی پیدا نکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
امتیاز دولتیش چیه ....
بنزین ۳۷۵ هزارتومن . پول یه پرس غذا
ترح ترافیکش .....
کیفیت خودروهاش
وامهای ۱۰ میلیاردی که میدن
ویلاهای شمال یا سفرهای خارج از کشورش
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۲۰:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
تو دستورالعمل صادر کردی جوجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
تا چشمت دراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
تاکسی‌ها فقط تو‌طرح و بصورت دربستی کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
راننده تاکسی
۱۸:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
با یک مسافر بره توی ترافیک شما راضی میشی
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۱:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
اصلا تمام مشکلات مملکت زیر سر این راننده هاست. دزدی و اختلاس و چپاول اموال عمومی که میگن، همه توسط همین راننده ها آنجا میشه. اگر این ۲۵۰ لیتر بنزین را از این راننده تاکسی های بخور و بخواب بگیرند، کل مملکت آباد میشه. راحت شدی؟ خوشت اومد؟