موسم خصوصی سازی شرکت ملی نفت ایران در فرابورس

مدیر عامل فرابورس گفت: همزمان با دهه مبارک فجر برای نخستین بارشرکت ملی نفت ایران شرکتهای زیر مجموعه خود را از طریق بازار سوم عرضه مي كند.

مصطفی امید قائمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پیش از این بارها تلاش هایی مبنی برحضور شرکت ملی نفت ایران در بازارسرمایه شده بود اما این مساله محقق نشده بود .
وی ادامه داد : اما با تلاش های صورت گرفته در فرابورس، سازمان خصوصی سازی و مساعدت های هیات عالی واگذاری این مساله محقق شد و در روز های 16 و 17 بهمن دو شرکت از ملی نفت ایران به صورت بلوکی در فرابورس عرضه خواهد شد .
مدیر عامل فرابورس  با اشاره به برنامه های ویژه فرابورس در دهه فجر گفت: فردا و در نخستین روز دهه فجر ذوب آهن را به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی دربازار دوم فرابورس عرضه عمومی خواهیم کرد ، شرکتی که به نوعی خصوصی سازی و واگذاری آن طلسم شده بود و حتی پیش از این 2بار در بورس پذیرش شده بود .
اميد قائمي اظهار داشت: دیگر برنامه ویژه فرابورس در دهه فجر عرضه 100درصد از سهام شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در 16 بهمن وعرضه 100درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در 17 بهمن را در دستور کار دارد که هر دو شرکت متعلق به شرکت ملی نفت ایران هستند و این عرضه ها خود نقطه عطفی در خصوصی سازی در بازار سرمایه به حساب می آید .
مدیر عامل فرابورس در خصوص عرضه شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یاد آور شد: 8.2 میلیون سهم معادل 100درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت را که از این تعداد سهم 411هزارو 323سهم آن ترجیحی است دوشنبه 17بهمن در بازار سوم فرابورس عرضه می شود.
امید قائمی در خصوص قیمت سهام این شرکت گفت: قیمت پایه هر سهم 80هزارو 722ریال، به صورت نقد یا نقد و اقساط که 30درصد آن نقد و مابقی به صورت اقساط 4ساله پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در زمینه اجاره و یا خرید هرگونه وسائط نقلیه و ماشین الات سنگین و نیمه سنگین راهسازی ،انجام فعالیت های پیمانکاری و تصدی به هرگونه عملیات بازرگانی فعالیت می کند و 82.2میلیارد ریال سرمایه دارد.
امید قائمی در خصوص جزئیات عرضه شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب توضیح داد: در روز 16 بهمن تعداد 24 میلیون و 900 هزار و100 سهم که یک میلیون و245 هزار و 5 سهم آن ترجیحی است، معادل 100 درصد از سهام این شرکت در بازار سوم فرابورس وبه ارزش پایه هر سهم آن 6 هزار و 356 ریال و ارزش کل آن 158 میلیارد و 265 میلیون و 35 هزار و 600 ریال عرضه می شود.
وی تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 4 میلیارد و 747 میلیون و 951 هزار و 68 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.
مدیر عامل فرابوس در پایان تاکید کرد: خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 19 میلیارد و 924میلیون و 183هزار و 704 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

 

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار