تشکیل کمیته عالی امنیت مجازی ضروری است

یک کارشناس فناوری اطلاعات تأکید کرد: برای حفظ و ارتقا توان نظامی خود در فضای سایبر احتیاج به ستادی به عنوان کمیته عالی امنیت ملی مجازی داریم.

باقر افخمی به عنوان نظریه پرداز تشکیل کمیته امنیت ملی مجازی که در سال گذشته تشکیل این کمیته را به عنوان یک زیرمجموعه شورای عالی امنیت مطرح کرده بود به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: با گذشت زمانی نه چندان کوتاه از این پیشنهاد اما تاکنون شورای عالی امنیت ملی هیچ واکنشی نسبت به تشکیل این کمیته نشان نداده است.

وی با تأکید بر اینکه به امنیت فضای مجازی کشور برای مقابله با مشکلات احتمالی برای امنیت ملی در این فضا و کاربران سایبری افزود: اگر قرار باشد جنگ های الکترونیکی به وقوع بپیوندد باید یک شبکه از افراد متخصص ایجاد شود تا بتوانند به تأسیسات و مراکز حساس کشورهای متخصص دسترسی پیدا کنند و این امر با ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای این کار ایجاد می شود.

وی با اعتقاد بر اینکه امروزه کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه در این حوزه به شدت در حال فعالیت هستند ادامه داد: باید در این راستا یک ستاد و یا قرارگاه فرماندهی برای ساماندهی و جمع آوری انرژی های موجود و ارتقا آموزش افراد به عنوان پیاده نظام برای جنگیدن در فضای سایبر ایجاد شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در مرحله نخست تشکیل چنین کمیته هایی در کشورهای مختلف به عنوان یک نظریه مطرح بود تصریح کرد: ولی هم اکنون در دنیا به عنوان یک پدافند غیر عامل برروی آن در حال کار هستند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار