علت تعريق زياد کف دست در بيشتر موارد نامعلوم است

تعريق کردن به اندازه کف دست طبيعي بوده اما در تعريق زياد آن مي‌تواند عواملي مانند پرکاري تيروئيد و استرس نقش داشته باشد که در بيشتر موارد علت آن نامعلوم است.

دکتر پرويز طوسي متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کف دست ها اگر به اندازه مناسب عرق کند طبيعي بوده زيرا در صورت عرق نکردن پوست کف دست خشک مي‌شود.
وي افزود: اگر تعريق کف دست زياد باشد مي‌تواند عواملي مانند پر کاري تيروئيد، استرس و نگراني نقش داشته باشند اما در اکثر موارد علت تعريق زياد کف دست نامعلوم است.
طوسي تصريح کرد: برخي افراد از کودکي دچار تعريق زياد کف دست مي‌شوند که به طور معمول در سنين بزرگسالي کمتر شده و حتي از بين مي‌رود.
اين متخصص بيان کرد: اين حالت تعريق کف دست ها بسيار شديد است و در برخي افراد گاه به حدي مي‌رسد که عرق از کف دستهاي آنها مي‌چکد.
طوسي گفت: تعريق زياد کف دست مي‌تواند زمينه فاميلي هم داشته باشد.
و علت تعريق زياد کف دست در اکثر موارد ناشناخته و نامعلوم است.
وي خاطر نشان کرد: براي درمان آن مي‌توان با مراجعه به متخصص پوست و تجويز داروهايي که به صلاحديد متخصص داده مي‌شود غدد عرق کف دست را بست که بيشتر جنبه موقتي را دارد.
وي گفت: در صورتي که علت عرق زياد کف دست به پرکاري تيروئيد و يا دچار شدن استرس و اضطراب زياد مربوط مي‌شود در برطرف کردن آنها بايد کوشيد./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام منم از بچگی این مشکل رو داشتم حتی به کف دستام بوتاکس هم تزریق کردم که خیلی دردناک بود و متاسفانه روی من جواب نداد ،تعرق کف دست و پای من بسیار زیاده ولی با استفاده از دستگاه یونتوفورزیس که ابتدا هر روز یکبار بمدت 10 روز و الان هر هفته یکبار دیگه کف دستام عرق نمیکنه، امتحانش ضرر نداره من دستگاه رو خودم بترتیبی که تو سایتهای مختلف گفته بود ساختم حالا که جواب گرفتم میخوام دستگاه رو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
من از سن 6 سالگی تا الان که 32 سالمه مشکل تعریق دست و پا دارم و روشهای درمانی مختلف رو امتحان کردم .انواع پمادها و محلولها و الکترولیز و....آزمایش های تیرویید رو هم دادم و مشکل نداشت اما متاسفانه اصلا 1% هم وضعیتم تغییر نکرد .هر چند خیلی آزار دهنده است اما با این مشکلم کنار اومدم . امیدوارم راه حلی برای درمان این بیماری پیدا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۱:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
خوب بود
آخرین اخبار