بيشترين بدهكار مشتركين گاز فراخانگي و كمترين بدهکار بخش صنعتي

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر بيشترين بدهكار مشتركين گاز را فراخانگي و كمترين را بخش صنعتي دارند كه شركت ملي گاز ايران حدود سه ماه مهلت داده است در غير اينصورت قطع يا نرخ آنها بصورت آزاد محاسبه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی شیخ بهایی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در دومین نشست از سلسله نشست های مدیران ارشد صنعت نفت در جمع خبرنگاران درباره عملکرد شرکت ملی گاز در سال گذشته و مقایسه آن با سال 89 گفت: با توجه به سرماي طولاني كه در كشور شاهد بوديم خوشبختانه هيچ گون قطعي گاز يا افت فشار گاز نداشتيم .
وي تصريح كرد: طبق پيگري ها و مصوبات انجام شده بين هيئت دولت اگر بخشهاي دولتي و غير دولتي و شركت هاي صنعتي و نيروگاه در مدت تعيين شده تسويه حساب نكنند گاز آنها قطع يا به نزخ آزاد محاسبه خواهد شد.
شيخ بهايي اظهار داشت: سال گذشته 22 هزار کیلومتر شبکه در سراسر کشور ایجاد شده که این مقدار در مقایسه با سال قبل از آن (16 هزار کیلومتر) 33 درصد رشد داشته است.
وي با تاکید بر این که شبکه گاز کشور در مقایسه با دیگر کشورهای دارنده شبکه گازرسانی، از شرایط مطلوبی برخوردار است، افزود: هم اکنون نشت گاز در شبکه گازرسانی کشور 10 درصد است که تلاش می شود این رقم به استانداردهای جهانی که 2 درصد است برسد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره اعلام قیمت های جدید گاز در فصل گرم امسال گفت: اعلام نرخ جدید گاز در حیطه مسئولیتی ستاد هدفمندی یارانه هاست و شرکت ملی گاز صرفا به عنوان یک مشاور، پیشنهاددهنده گزینه های مختلف در این بخش بوده است.
وی جذب یک میلیون و 398 هزار مشترک را از دیگر فعالیت های شرکت ملی گاز در سال گذشته برشمرد و گفت: این مقدار در مقایسه با سال 89، 17 درصد رشد داشته است.
به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، هم اکنون شمار مشترکان جذب شده در این شرکت به بیش از 14 میلیون و 800 هزار مورد رسیده است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره روند اجرای طرح های گازرسانی به مسکن مهر نیز گفت: این شرکت برای گازرسانی به 800 هزار واحد مسکن مهر برنامه ریزی کرده که از این تعداد 376 هزار و 466 واحد با صرف یک هزار و 174 میلیارد ریال هزینه در قالب 543 شهرک به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین از در دست اجرا بودن 458 هزار و 764 واحد مسکونی مسکن مهر با سرمایه گذاری 1 هزار و 568 میلیارد ریال خبر داد.
شیخ بهایی گفت: در سال 89 میزان واردات گاز به کشور به طور میانگین 24 میلیون و 500 هزار مترمکعب در روز بود که این رقم در سال گذشته با 30 درصد رشد به میانگین 32 میلیون مترمکعب در روز رسید.
وی همچنین حجم صادرات گاز کشور را در سال گذشته 25 میلیون و 900 هزار مترمکعب در روز اعلام و اظهار کرد: این حجم در مقایسه با سال قبل از آن (23 میلیون و 200 هزار مترمکعب) از 11.7 درصد رشد برخوردار شده است.
شیخ بهایی درباره گازرسانی به صنایع عمده نیز گفت: سال گذشته به طور میانگین روزانه نزدیک به 81 میلیون مترمکعب گاز به این بخش تحویل داده شده که این مقدار نیز در مقایسه با سال قبل از آن (77 میلیون مترمکعب در روز) رشد قابل قبولی داشته است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به یک هزار روستا و 20 شهر را از برنامه های امسال شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت: هم اکنون 913 شهر و 12 هزار و 22 روستا زیر پوشش گاز قرار دارند.
وی گفت: در سال جاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهد شد گام های متمرکز تری در زمینه تامین گاز بخش های مختلف برداشته شود.
شیخ بهایی تشکیل کارگروه جذب سرمایه گذاری برای اجرای طرح ها به روش BOO, BOT,EPCF، برون سپاری و بهره برداری از گازرسانی به شهرها و روستاها، همچنین تولید انبوه کنترل های هوشمند را از جمله فعالیت های شرکت ملی گاز در سال جاری برشمرد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید انبوه کنتورهای آلتراسونیک، تولید انبوه تسهیل کننده های کنتور همچنین تولید دستگاه نشت یاب، از دیگر فعالیت های شرکت ملی گاز ایران است.
وی درباره بومی سازی برخی تجهیزات مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد لوله های موردنیاز برای گازرسانی در داخل تولید می شود و در بومی سازی ساخت توربین نیز نزدیک به 60 درصد پیشرفت حاصل شده است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون نیز 6 هزار طرح در شرکت های گازرسانی استانی با سرمایه بیش از 2 هزار و 300 میلیون تومان فعال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار