امضای تفاهم نامه میان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تهران

با امضای چهار تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری های این دو مجموعه در زمینه آموزشی و پژوهشی صورت می پذیرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری مابین جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به امضا رسید.

در جلسه امضای این تفاهم نامه ابوالحسن فقیه، رییس جمعیت هلال احمر ایران با تأکید بر اینکه براساس قوانین تمام وظایف درمانی در خارج از کشور بر عهده هلال احمر است تأکید کرد: علاوه بر این وظیفه حمایت از مردم آسیب دیده داخل و حضور فعال در بحث امداد و نجات و درمان اضطراری از وظایف ماست.

فقیه با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت های هلال احمر در حوزه فعالیت های اجرایی است تصریح کرد: به اعتقاد ما همکاری با مجموعه ای همچون دانشگاه علوم پزشکی می تواند تجربیات علمی را نیز به عرصه بیاورد و پیوند میان اجرا و کار علمی را دو چندان کند.

وی افزود: مفاد تفاهم نامه ها بصورت کلی تنظیم شده است از این رو امکان فعالیت های جدید فراهم است و ما امیدواریم با توجه به امکانات و زمینه های موجود در جمعیت هلال احمر و همچنین توانمندی دانشگاه علوم پزشکی هر روز شاهد روزآمدی و افزایش همکاری های دو جانبه از سوی این دو نهاد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تفاهم نامه دوم در خصوص بیمارستان نور افشار است خاطر نشان کرد: این بیمارستان قرار است کمک های تخصصی به بیماران نیازمند خصوصاً در زمینه خدمات فیزیوتراپی و طب ورزشی ارائه دهد که می توان با کمک اساتید دانشگاه و هیئت علمی و مراکز تحقیقات و فناوری فعالیت های خوبی را در آنجا انجام داد.

لاریجانی با اشاره به اینکه تفاهم نامه سوم مربوط به بیمارستان ایرانیان است تصریح کرد:این بیمارستان دردبی از مراکز خوب هلال احمر و موجب آبرومندی نظام جمهوری اسلامی ایران است ما نیز امیدواریم بتوانیم در کنار این مرکز فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را گسترش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران گفت:‌آخرین تفاهم نامه مربوط به گسترش مراکز نوآوری در قسمتهای مختلف جمعیت هلال احمر است که با کمک این مجموعه می توانیم توانمندی های آن را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه تهران دارای 2040 هیئت علمی و 95 مرکز تحقیقاتی و پارک فناوری است ابراز امیدواری کرد.

با این بسترهای موجود و ظرفیت های دانشگاه بتوانیم در داخل و خارج از کشور قدم هایی را جهت ارتقا سلامت برداریم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار