وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه اعیاد شعبانیه 4 پروژه بهداشتی، درمانی را در استان اصفهان افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی با حضور در اصفهان مرکز بهداشتی درمانی و همودیالیز حضرت ولی عصر (عج) شهرستان برخوار، مرکز تحقیقات علوم دندانپزشکی، مرکز بهداشت و درمانی امام علی(ع) و بخش جراحی منتخب و مانیتورینگ صرع مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی در اصفهان را افتتاح کرد.

بنا بر این گزارش مرکز بهداشتی درمانی و همودیالیز حضرت ولی عصر (عج) شهرستان برخوار با مساحت 6500 مترمربع، 1300 مترمربع زیربنای مرکز درمان بستر، 800 مترمربع زیربنای مرکز همودیالیز، هزینه ساختمان مرکز بهداشتی درمانی(درمان بستر) 10 میلیارد و 250 میلیون ریال (750 میلیون تومان توسط مسکن و شهرسازی و  500 میلیون تومان توسط خیر محترم شهرستان حضرت آیت ا... ناصری) وهزینه ساختمان مرکز همودیالیز نیز 3 میلیارد و 200 میلیون ریال توسط حضرت آیت الله ناصری تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ما مرکز تحقیقات علوم دندانپزشکی (پروفسور ترابی نژاد) دانشگاه با 1600 مترمربع زیربنا در 4 طبقه، با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال جهت احداث و تجهیزات شده است که در طبقه زیرین این مرکز اعمال دندانپزشکی و جراحی فک و صورت، در طبق اول بخش clinical research در زمینه فعالیت های تحقیقاتی، در طبقه دوم کلینیک ویژه دندانپزشکی جهت فعالیت تخصصی هیات علمی و در طبقه سوم ساختمان اداری، کتابخانه و برنامه های live surgery است.

این گزارش حاکیست مرکز بهداشتی درمانی امام علی ابن ابیطالب(ع) در زمینی به مساحت 3000 مترمربع و زیربنای 2100مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد ریال احداث شده است. این مرکز سلامت با مساحت 2000 مترمربع، زیربنایی معادل 400 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر2 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

برپایه این گزارش بخش جراحی منتخب و مانیتورینگ صرع مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی نیز با مساحت 1300 مترمربع، دارای 6 تخت مانیتورینگ صرع و با صرف هزینه‌‌ی 7 میلیارد ریال بازسازی و 10 میلیارد ریال تجهیز شده است. این مرکز بهداشتی درمانی در زمینی معادل 1300 مترمربع و 1000 مترمربع زیربنا، با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد ریال احداث شده است.

گفتنی است در این مراسم دکتر شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان و خیرین استان، حضور داشتند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.