سردار پاکپور:

سپاه 4 تیم تروریستی را در داخل کشور منهدم کرد

فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام 4 تیم تروریستی که برای انجام عملیات در داخل کشور تشکیل شده بودند خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم تجلیل از شهدای اين نيرو در سال‌های 90 و 91 و جانبازان جنوب شرق کشور گفت: دشمن تیم‌های زیادی را در اوایل سال 91 و اواخر سال 90 در جنوب شرق کشور سازماندهی کرده بود تا هم در شهرهای مرزی و هم در مرکز کشور، عملیات‌های خرابکاری وانفجاری را توسط عمال فریب خورده علیه ملت ايران انجام دهند.

وی از انهدام همگي این تیم‌ها خبر داد و افزود: ‌از 4 تیمی که تشکیل شده بود سه تیم تا روزهای هفتم و هشتم عید سال جاري و یک تیم نيز اخیراً منهدم شد.

سردار پاکپور با اشاره به اينکه جلیقه‌های انتحاری که آنها آورده بودند قریب به 3 برابر قدرت جلیقه‌ای بود که در منطقه "پیشین" باعث شهادت سردار شوشتری و یارانش شد، بود؛ گفت: آنها قصد داشتند در تجمعات جشن مردم در ایام عید در میان خانواده‌ها و فرزندان کشورمان عملیاتی انتحاری انجام دهند که موفق به این کار نشدند.

وي انجام عملیات انتحاری را کار خیلی سختی ندانست و با بيان اينکه هر کسی می‌تواند این جلیقه‌های انتحاری را تهیه کند و ارزش عملیاتی ندارد؛ افزود: در حال حاضر این عملیات‌ها به حداقل رسیده که اين حاصل ایثارگری‌ها و رشادت‌هایی است که در منطقه جنوب شرق توسط رزمندگان سپاه صورت گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه سال 90 را سال پربار و پرکار نیروی زمینی سپاه توصیف و تصریح کرد: از ابتدای سال 90 با توجه به طراحی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور برقراری و ایجاد امنیت پایدار در شمالغرب کشور ، رزمندگان نیروی زمینی سپاه تمام تلاش و همت خود را برای به ثمر نشاندن این ماموریت خطیر به کار بستند.

سردار پاکپور اشرار و ضد انقلاب شمالغرب را گروهکی خواند که پایه و اساسش را آمریکا و استکبار جهانی گذاشت و خاطر نشان کرد: این گروهک ضد انقلاب که همه آموزش ، منابع و تجهیزات خود را از رژیم صهیونیستی و آمریکا به دست آورده بود در جدار مرزی جمهوری اسلامی ایران مناطقی را آلوده کرده و از آنجا قصد ایجاد ناامنی داشت.

وی وسعت منطقه عملیات شمالغرب را وسیع خواند و اظهار داشت: در این منطقه عناصر ضد انقلاب در برخی ارتفاعات مشرف ما نیز با حفر تونل و کانال اقدام به آلوده و ناامن‌سازی منطقه کرده بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه اولین عملیات‌های نیروی زمینی در تیرماه انجام شد اما مقدمات عملیات از مدت ها قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده بود گفت: تا زمان شروع عملیات‌ها ضد انقلاب از رشادت و فداکاری‌های رزمندگان ما بی خبر بود اما زمانی که با غیور مردان نیروی زمینی سپاه مواجه شدند دریافتند که قادر به تقابل با آنها نیستند.

سردار پاکپور با اشاره به قابلیت ها و توان مهندسی و عملیاتی نیروی زمینی سپاه در ماموریت‌های شمالغرب اظهار داشت: در سال گذشته با اقدامات پیوسته مهندسی و عملیاتی بیش از 170 کیلومتر جاده مرزی در ارتفاعات صعب العبور ایجاد شد.

وی تاکید کرد: امنیت کنونی منطقه شمالغرب به برکت ایثار ، شجاعت و فداکاری رزمندگان و حاصل خون شهیدان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه امنیت مناطق جنوب شرق و شمالغرب کاملا مردمی شده است گفت: در منطقه جنوب شرق عشایر و طوایف با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با ایجاد دسته های مردمی از امنیت منطقه دفاع می‌کنند ، در شمالغرب نیز بسیاری از عملیات‌های سپاه با همکاری مردم صورت گرفت و این راهبردی است که نیروی زمینی سپاه در پیش گرفت و به نتایج مطلوبی رسید.

وی عملیات‌های شمالغرب را تداعی بخش دوران دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد : در این عملیات‌ها ،فرماندهان تیپ ، قرارگاه، لشکر و گروه دوشادوش رزمندگان مانند سالهای دفاع مقدس در خط اول مقابله با دشمن قرار داشتند.

سردار پاکپور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جان نثاری و جعفرخان به رشادت‌های این فرماندهان اشاره و عنوان کرد: این شهیدان و سایر فرماندهان نیروی زمینی سپاه در عملیات‌های شمالغرب خط شکن بوده و جزو اولین نفراتی بودند که به مواضع دشمن رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با بیان اینکه دشمنان ما همواره از روحیه شهادت‌طلبی، فداکاری و ایثار رزمندگان ما در رسیدن به هدف می‌ترسندخاطرنشان کرد : پاسداران نیروی زمینی سپاه تمام تلاش و همت خود را در ایجاد پایداری و ثبات امنیت به وجود آمده خواهند داشت.

/ش3

برچسب ها: سپاه ، انفجار ، انتحاری ، انهدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار