یک مظنون به انجام اقدامات تروریستی در انگلیس که از شبه نظامیان وابسته به اقاعده بوده، با نقض حکم ممنوعیت سفر از سوی وزارت کشور انگلیس، پنج بار در یک روز از نزدیک پارک المپیک لندن عبور کرده و توسط ماموران دستگیر شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزنامه ساندی تلگراف بدون اشاره به منبع خبر نوشت: تروریست مظنون که گفته می شود یک بمبگذاری انتحاری مرتبط با القاعده است، پس از اینکه پنج بار از کنار المپیک لندن عبور کرد از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد.

هرچند منابع امنیتی در گفت و گو با ان.بی.سی گفتند که مظنون در آن مدت هرگز به پارک وارد نشده است.

"انی" متهم اهل کشور سومالی است و با نام اختصاری CF شناخته می شود. به گفته مقامات انگلیسی، وی تلاش کرده که به افغانستان سفر کند و تحت آموزش های تروریستی قرار گیرد. این متهم 24 ساله ظاهراً از ممنوعیت های سختی که وزارت کشور انگلیس برای وی اعمال کرده، عبور کرده است.

از ممنوعیت های وی حضور در اطراف محوطه برگزاری المپیک است. «جلوگیری از تروریسم و اقدامات تجسسی» دستورات قانونی هستند که حرکارت، موارد استفاده از کامپیوتر و افراد قابل ملاقات فرد مظنون را محدود می کنند.


"CF" در لباس خود یک برچسب الکترونیکی دارد که حرکاتش را از طریق جی.پی.اس دنبال می کند و همین برچسب باعث شناسایی اش در اطراف پارک شد.

با نزدیک شدن هرچه بیشتر به بازی های المپیک مسئولان برگزاری این بازی ها نگرانی و دلهره بیشتری خواهند داشت چرا که گزارش های زیادی از اقدامات و تهدیدات گروه های مخالف برگزاری این بازی ها به دست مسئولان لندنی رسیده است.

درست روز بعد از اینکه سازمان دهندگان بازی های المپیک، میزبانی را در روز ششم جولای 2005 به لندن اعطا کردند، این شهر شاهد برترین حادثه کل دوران صلحش بود. در آن روز چهار بمبگذار انتحاری باعث کشته شدن 52 مسافر سیستم حمل و نقل شهری در سه ایستگاه قطار و یک اتوبوس شهری شدند.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: تروریست ، القاعده ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار