خرید طلا قرمز + تصاویر

برای خرید زعفران برندهای معتبر را شناسایی کنید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران زعفران از پرچم گل های گیاه آن تهیه می شود که معمولاً رنگ گرده های آن زرد، قرمز ارغوانی و قرمز نارنجی است که به سادگی از پرچم جدا می شود و این ویژگی کمتر در سایر گیاهان مشاهده می گردد.

تقلبات رایج در زعفران :

برای تقلب در زعفران از پرچم گیاه گل رنگ و گیاهان مشابه استفاده می کنند و آن را با زعفران مخلوط می نمایند و عده ای دیگر از ریشک های اطراف ذرت استفاده کرده و آن را با رنگ های مصنوعی به رنگ زعفران در می آورند.

راه شناسایی زعفران تقلبی :

روش اول : ریشک ذرت مستقیم ولی پرچم زعفران انحنا دارد .

روش دوم : تکه‌های زعفران را روی شعله گاز بوتان قرار داده در این حالت زعفران خالص به رنگ بنفش یا نارنجی در می‌آید که به پتاسیم آن مربوط می‌شود. اما در مورد زعفران تقلبی رنگ زرد ایجاد می‌شود.

روش سوم : اگر تارهای زعفران را بین کاغذ کاهی ( کاغذ روزنامه) بگذاریم و کمی فشار دهیم نباید لکّه چربی باقی بگذارد. اگر چنین باشد به احتمال قوی آن زعفران تقلّبی است.

نحوه نگهداری زعفران

زعفران بویژه بعد از آسیاب شدن باید دور از نور و رطوبت و در جام شیشه‌ای نگهداری شود.زیرا با توجه به این که اسانس (مواد معطر ) زعفران قابل تبخیر شدن است در صورت نگه داری نامناسب، به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزهٔ آن کاسته می‌‌شود و مرغوبیت آن از دست می‌‌رود.

یک توصیه بهداشتی در زمان خرید زعفران به نوع بسته بندی و مشخصات درج شده بر روی بسته ها از جمله داشتن شماره پروانه ساخت و بهره برداری از وزارت بهداشت و درمان ، تاریخ تولید و انقضاء و آدرس کارخانه تولید کننده توجه نمایید.

برچسب ها: زعفران ، طلا ، خرید ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار