بنگاه هاي توليدي از ابزارهاي كاهش قيمت استقبال نمي كنند

دبير كنفدراسيون صنعت با اشاره به اينكه تكنيك ها و ابزارهاي متعددي در خصوص نهضت كاهش قيمت ارائه شده افزود: بنگاه هاي توليدي استقبال زيادي در به كارگيري اين ابزارها ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين ساساني امروز در اولين نشست هم انديشي قيمت تمام شده تصريح كرد: انواع روش ها و ابزارهاي مورد نياز بنگاه ها در گزارش مركز مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني آورده شده اما اين سئوال مطرح است كه چرا اين ابزارها و بنگاه هاي اقتصادي به طور كامل به كار گرفته نمي شود.

وي ادامه داد: قبل از اينكه به سراغ راهكارهاي اجرايي برويم بايد به اين نكته بپردازيم كه چه اقداماتي لازم است تا اين راهكارهاي تئوري در درون بنگاه ها به مرحله اجرا برسد و علل ريشه اي موانع موجود در اين راه شناسايي شده و از بين برود.

دبير كنفدراسيون صنعت با بيان اينكه يك سري هزينه هاي پنهان در معاملات اقتصادي كشور وجود دارد افزود: يك بنگاه اقتصادي براي تامين مواد اوليه خودش هزينه هايي دارد كه در ساير كشورها اين هزينه ها وجود ندارد.

ساساني تصريح كرد: بايد در مديريت تامين مواد اوليه اقداماتي صورت گيرد و ارتباط اقتصادي با كشورهاي طرف قرارداد توليدكنندگان داخلي تقويت شود تا توليدكننده مشكلي در تامين مواد اوليه خود نداشته باشد.

وي عنوان كرد: همچنين هزينه بالاي موجود در كانال توزيع كالاها نيز از جمله هزينه هاي پنهان در معاملات اقتصادي به شمار مي رود.
وي خاطر نشان كرد: اين هزينه هاي پنهان كه ناشي از بروكراسي و فساد اداري و ضعف قوانين است بايد با ارائه راهكارهاي عملي از بين برود تا هزينه سربار به بنگاه توليدي تحميل نشود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار