سردار جواني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حاميان بشار اسد در صورت پيچيده شدن شرايط، اوضاع منطقه را دگرگون می‌کنند

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: جريان هاي حامي حکومت بشار اسد طي ماه هاي گذشته مواضع خود را اعلام کرده اند و اگر شرايط پيچيده شود اوضاع منطقه را دگرگون خواهند کرد.

سردار يدالله جواني مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه سرنوشت امروز سوريه موضوعي است که فراتر از داخل اين کشور رقم مي خورد، اظهار داشت: جبهه اي که امروز در مقابل بشار اسد قرار گرفته بيش از آنکه داخلي باشد، يک وضعيت خارجي دارد.

وي سهم بازيگران خارجي را بيشتر از بازيگران داخلي در ايجاد تنش و بحران در سوريه دانست و تصريح کرد: حتي کساني که به شکل ميداني در سوريه ايفاي نقش مي کنند و در مناطق مختلف سوريه به ويژه دمشق و حلب با ارتش اين کشور وارد جنگ تن به تن مي شوند مشخصا تابعيت غير سوري داشته اند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه، جبهه بيروني درگير در نبرد عليه سوريه را جبهه غربي ـ عربي ياد کرد و گفت: دو مانع بيروني و دروني باعث شد تا مخالفان و تروريست ها به نتايج دلخواه در امور سوريه نرسند.


* موانع دروني و بیرونی فروپاشي حکومت اسد

سردار جواني دفاع مردم از حاکميت، اقتدار ارتش سوريه و حفظ انسجام ساختار سياسي دولت و قواي مختلف را از مهمترين موانع دروني در ناکام گذاشتن دشمنان دولت بشار اسد در رسيدن به نتايج دلخواه برشمرد.


وي موضع گيري هاي روسيه و چين در شوراي امنيت را از جمله موانع بيروني مخالفان بشار اسد در رسيدن به موانع دلخواه دانست و تصريح کرد: در منطقه جريان هايي هستند که در مقابل جبهه عربي و غربي با قدرت مي ايستند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: جريان هاي حامي حکومت بشار اسد طي ماه هاي گذشته مواضع خود ر اعلام کره اند و اگر شرايط پيچيده شود با مجموعه اقدامات پيچيده اوضاع منطقه را دگرگون خواهند کرد.


* کشيده شدن جنگ به وراي مرزهاي سوريه

سردار جواني تصريح کرد: ‌اگر غرب در حوزه نظامي دچار اشتباهات محاسباتي شود و بخواهد در سوريه مداخله کند، ظرفيت توانايي هاي حاميان حکومت اسد در منطقه فعال شده و خود به خود جنگ به وراي مرزهاي سوريه کشيده شده و تبديل به جنگ منطقه اي مي شود.


*تغيير معادلات از پيش تعيين شده توسط متحدين سوريه

وي مداخله نظامي در سوريه از سوي غرب و ناتو را کار آساني ندانست و گفت: اگر سرنوشت ليبي در سوريه تکرار شود، هواداران، حاميان و متحدين رژيم مستقر در سوريه وارد صحنه شده و هر گونه معادلات از پيش تعيين شده را به طور کلي تغيير خواهد داد.

رئيس پيشين اداره سياسي سپاه با بين اينکه حزب الله لبنان و گروه هاي فلسطيني نيز با هر گونه مداخله نظامي در امور سوريه مخالفت کرده اند هشدار داد غرب بايد معني و مفهوم چنين پيام هايي را دريافت کند.


* ورود نيروهاي جديد به شکلي غير منتظره و بهت انگيز

وي ضمن اشاره به اينکه مداخله نظامي غربي ها در سوريه  پاي رژيم صهيونيستي را به صحنه جنگ باز مي کند، تاکيد کرد: در صورت ورود رژيم صهيونيستي به جنگ عليه سوريه، به شکلي غيرمنتظره و در يک اقدام بهت انگيز، نيروهاي جديدي وارد معادله می شوند و آن موقع است که کفه ترازو به نفع سوريه سنگيني خواهد کرد.

سردار جواني در خصوص نقش ايران در حمايت همه جانبه از سوريه اظهار داشت: آنهايي که امروزه در ايجاد بحران در سوريه نقش داشته اند، حقيقتا نگران آينده سياسي خود هستند و گروه هايي مانند سلفي ها و وهابي ها که با ارتش سوريه در حال جنگ هستند از يک عقبه حمايتي از سوي کشورهايي مانند اردن ، قطر و عربستان برخوردار هستند.

مشاور  عالي نماينده ولي فقيه در سپاه ورود رژيم صهيونيستي، کشورهاي اروپايي و آمريکا با شدت تمام در بحران سوريه هيجاني و بي تدبير خواند و خاطرنشان کرد: تلاش اين گونه کشورها در جهت ساقط کردن رژيم بشار اسد است و اين تلاش ها ناشي از ترس آنها از موج بيداري اسلامي در منطقه است.


* عراق مقصد بعدي ارتجاع عرب

سردار جواني روند تحولات منطقه و سقوط ديکاتورهاي سابق را براي ارتجاع عرب نگران کننده توصيف و تصريح کرد: آنها با فشار بر سوريه مي خواهند چهره جديدي در خاورميانه شکل دهند و قطعا کشورهاي ديگري مثل عراق را مقصد بعدي خود در نظر گرفته اند.


* تحولات سوريه از جنس بيداري اسلامي نيست

وي با بيان اينکه متحدان برخي دول عرب در منطقه در حال فروپاشي هستند لذا بحران سوريه براي آنها يک راه نجات است، گفت: جمهوري اسلامي ايران وضعيت متفاوتي نسبت به آنها دارد حامي تحولات منطقه و مدافع حقوق اسلام بوده و معتقد است که تحولات سوريه از جنس تحولات صورت گرفته در برخي کشورهاي منطقه نيست چرا که اين گونه ورود به سوريه بيشتر يک مداخله خارجي است.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه هر گونه حمايت نظامي توسط ايران از سوريه را در حال حاضر رد کرد و گفت: بايد در حوزه ديپلماسي فعال تر عمل کرده و ظرفيت هايمان را بيشتر نشان دهيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر شاهد يک جنگ رواني شديد عليه سوريه هستيم و ايرن و رسانه هاي مختلف در خاورميانه مي توانند به کمک سوريه بيايند و مدد رساني خوبي را در اين زمينه انجام دهند.


* شيعيان ميانمار مظلوم تر از مردم بحرين

سردار جواني در خصوص کشتار هلناک مردم مسلمان ميانمار گفت: امروز مردم مسلمان ميانمار مظلوم تر از مردم بحرين هستند  و در يک سکوت مرگبار رسانه اي، هزاران نفر شيعيان ميانمار در حال مرگ هستند.


وي ادامه داد: در ميانمار شاهد يک نوع نسل کشي هستيم و رسانه هاي دنيا در قرن 21 طوري در قبال اين فاجه سکوت کرده اند که گويی در کره ديگري زندگي مي کنند.

وي با بيان اينکه سکوت سازمان ملل و کنفرانس اسلامي در مقابل اين نسل کشي قابل توجيه نيست، تصريح کرد: آنهايي که دم از حقوق بشر مي زنند الان مدعي هستند که اين فاجعه يک مسئله قومي قبليه اي است.

سردار جواني در خاتمه حرکت جمهوري اسلامي ايران را حرکتي پيشگام در جهان در دفاع از حقوق مسلمانمان ميانمار دانست و خاطرنشان کرد: رسانه هاي داخلي بايد افکار عمومي را در اين خصوص روشن کرده و با تهيه گزارش ها موضوع را بررسي وکالبد شکافي کند تا چنين اتفاقات تخلي درآينده رخ ندهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
خبررمرند
۲۰:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
حال باید صبرکرد تا مسئولین ترک ازخواب بیدارشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
بحران سوریه نشان داد که ایران دیگر نباید به دوستی ترکیه و غرب اعتماد کند و این دوستان روزی در بد حوادث خیانت کرده و از پشت خنجر زده و خواهند فروخت همانطور که قذافی را به مشتی صلفی و عرب اصول گرا و بیانان نشین بیسواد فروختند و ایران باید حتی دشمنان خود را در دست نگه دارد واز آن بر علیه دشمنان اصلی و بزرگ استفاده کند ایران باید گروههای 200 نفره پ ک ک را مسلح و از طریق عراق به شهرهای بزرگ ترکیه تزریق کند و ترکیه را گرفتار و زمین گیر کند و از ترکیه انتقام بگیرد همان طور که ترکیه این کارا با تروریستنهای سوریه انجام میدهد
آخرین اخبار