آمريکا ديگر سرزمين روياها نيست

تحليلگر آمريکايي گفت: آمريکا ديگر سرزمين فرصت ها نيست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي ، دکتر هووارد  استيون فريدمن نويسنده و  اقتصاددان سازمان ملل  افزود: من در تحقيقات خود که به صورت کتاب درآورده ام ، به نتيجه حيرت انگيزي رسيدم و آن اينکه آمريکا ديگر سرزمين روياها و فرصت ها نيست. ما همه با باور روياي آمريکايي بزرگ شديم يعني اينکه سخت کار کنيم و هر جا که خواستيم برويم. شانس حرکت در آمريکا کمتر از ديگرکشورهاي ثروتمند شده است. بخت رسيدن از  طبقه فقير به طبقه ثروتمند در آمريکا بسيار کمتر از ديگر کشورهاي توسعه يافته است.
وي افزود: نابرابري هاي درآمدي در آمريکا به علت نقص در نظام مالياتي افزايش يافته است. ماليات بر سرمايه هاي بزرگ کمتر از ماليات بر در آمد معمولي مردم است.صندوق هاي سرمايه گذاري  ميلياردها دلار درآمد دارند و فقط15 درصد ماليات مي دهند. به عنوان مثال ميت رامني سال گذشت ميليون ها دلار درآمد داشت اما ماليات زيادي نداد.
فريدمن ادامه داد:  دموکراسي آمريکا هم اکنون د رميان کشورهاي توسعه يافتن دنيا پايين ترين رتبه را دارد. اين کشور زماني از نظر ايده آل هاي دنياي مدرن مانند حاکميت قانون اساسي و دموکراسي رهبر دنيا محسوب مي شد اما حالا نزول کرده است .به عنوان مثال از نظر شمار راي دهندگاني که در انتخابات شرکت مي کنند ، آمريکا از بسياري از کشورهاي توسعه يافته عقب مانده است.نظام انتخاباتي مان نيز که فقط دو حزب در آن شرکت مي کنند ، سوال برانگيز است و بسياري از راي دهندگان را رانده است.
وي افزود: تاثير پول در سياست آمريکا نيز فوق العاده زياد است. مطالعات کارشناسان سياسي حاکي از آن است که اقليت ثروتمند جامعه نفوذ زيادي در  دولت دارند اما نفوذ  طبقات پاييني جامعه در دولت بسيار ضعيف است. به عبارت ديگر ، آراء در آمريکا با دلارهاي طبقه يک درصدي محاسبه مي شود وصداي طبقه نود و نه درصدي در آن انعکاسي ندارد.و اين بزرگترين چالش پيش روي دموکراسي آمريکا محسوب مي شود.
وي در ادامه گفت: بعيد است اصلاحاتي در جامعه آمريکا صورت بگيرد ، زيرا اولا رهبران اين کشور مخالف تغييرند  و از وضع موجود رضايت دارند.علت ديگر اين است که ساختار دموکراسي آمريکا اساسا مخالف تغيير است. اگر به ساختار دولت نگاه کنيد ، مي بينيد ،  به گونه اي طراحي شده است که زياد حرکت نکند و صداي بسياري از آمريکايي ها را که از تغيير سود مي برند ، خاموش مي کند.
فريدمن  در پايان گفت: آمريکا خود را رهبر جهان در زمينه حقوق بشر و عدالت معرفي مي کند اما من در مطالعاتم دريافتم که اين کشور در ميان کشورهاي ثروتمند از ناآرام ترين کشورهاست . با نگاهي به ميزان جرم و جنايت و آدمکشي ها و همچنين بودجه هاي نظامي که در خارج صرف مي کنيم ، به چنين نتيجه اي رسيدم.ميزان قتل و جنايت در آمريکا بيش از هر کشور ثروتمند ديگري است.از سويي ديگر ، آمريکا بيش از هر کشوري تمايل به جنگ هاي خارجي دارد و بودجه بيشتري صرف جنگ هايش مي کند اما در عين حال براي کنترل جنايت داخلي کار زيادي نمي کند.
برچسب ها: آمریکا ، رویا ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار