فاجعه ی هیروشیما امروز 67 ساله شد

ششم اوت سال 1945 برابر با یکی از غم انگیز ترین فجایع بشریت است که چهره ی زشت اعمالآمریکا را به همه ی جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران امروز برابر با ششم اوت سال 2012 است ششم اوت یاد آور فاجعه ی هیروشیما و  نا گاساکی است .

در ششم اوت 1945 آمریکا بدون هماهنگی با متحدان خود از جمله شوروی به ژاپن اعلام جنگ کرد و در ساعت 8:45 ششم اوت اقدام به بمباران هسته ای هیروشیما پرداخت .



بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید.

 حدود۲۲۰٬۰۰۰نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند ، بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند .



پس از این دو بمباران، دولت ژاپن تسلیم شد.
هرساله در روز 10 اوت مراسم بزرگی برای یادبود قربانیان بمباران‌های هسته‌ای در پارک یادمان جنگ شهر ناگاساکی برگزار می‌شود. در پایان این مراسم، نخست وزیر ژاپن طی قرائت قطعنامه‌ای درخواست حرکت به سمت جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای را مطرح می‌نماید .



علاوه بر ژاپنی ها ، مردم سراسر جهان نیز به سوگواری و بیان اظهار نامه بر علیه استفاده از صلاح های هسته ای و اقدامات جنگ طلبانه ی امریکا در این روز می پردازند ./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار