معاون پژوهشگاه زلزله شناسي:

پس لرزه هاي آذربايجان شرقي ادامه دارد

با توجه به قدرت زمين لرزه كه عصر امروز رخ داد پيش بيني مي شود پس لرزه ها در اين استان ادامه داشته باشد.

دكتر زارع معاون پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به قدرت زمين لرزه اي كه عصر امروز در 22 كيلومتري شمال غرب اهر در استان آذربايجان شرقي رخ داد احتمال وقوع پس لرزه ها تا ماه هاي آينده وجود دارد.
وي با بيان اينكه تا كنون تقريبا 9 پس لرزه در اين منطقه رخ داده است افزود: پس لرزه هاي اهر بايد جدي گرفته شود و با توجه به اينكه اين منطقه يك بار با قدرت شش و دو دهم يك بار با قدرت شش ريشتر لرزيده است احتمال وقوع پس لرزه هاي جدي تري امشب در اين منطقه وجود دارد.
وي تصريح كرد: علي رغم اينكه مركز اين زمين لرزه با تبريز 50 كيلومتر فاصله دارد اما نيروهاي امدادي امشب بايد در اين شهر هم تمركز داشته باشند.

** مردم آرامش خود را حفظ كنند
عصر امروز دو زلزله بزرگ با فاصله دوازده دقيقه و با قدرت به ترتيب 6.2 و 6 ريشتر شمال شرق ايران را در نزديکي اهر و تبريز لرزاند.

مهندس انوشيروان انصاري رييس مرکز ملي شبکه ي لرزه نگاري باند پهن کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: زلزله اول که در ساعت16:53 رخ داد با قدرت 6.2ريشتر در فاصله 16 کيلومتري اهر  و 66 کيلومتري تبريز بود و بلافاصله با گذشت دوازده دقيقه زلزله اي ديگر با قدرت 6 ريشتر در فاصله 28 کيلومتري اهر  و 55 کيلومتري استان تبريز مجددا روي داد.
وي با بيان اينکه تا کنون بيش از نه پس لرزه با قدرت هاي به ترتيب:4-4.7-3.9-4.5-3.6-3.4-3.6-3.7-3.5 رخ داده است توصيه کرد: اين پس لرزه هاي ريشتر تا دو روز آينده ادامه خواهد داشت و در اين شرايط مردم بهتر است ضمن حفظ آرامش، خانه ها را ترک کرده و با مامورين امداد و نجات همکاري کنند.

مشخصات دقيق زلزله هايي كه در آذربايجان شرقي رخ داد:


تاريخ وقوع زلزله: شنبه، 21 مرداد 1391 در 16:53:15

بزرگي زلزله ۶.۲

موقعيت مركز زلزله: ۳۸.۴۹ شمالي و ۴۶.۸۷ شرقي

عمق: ۱۰ كيلومتر

منطقه: استان آذربايجان شرقي

فاصله‌ها:

17 كيلومتري اهر، آذربايجان شرقي

19 كيلومتري ورزقان، آذربايجان شرقي

35 كيلومتري هريس، آذربايجان شرقي

510 كيلومتري تهران، تهران



برچسب ها: زلزله ، تبریز ، اهر ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار