تظاهرات مردم مغرب در اعتراض به فساد و استبداد

مسئول هماهنگي شوراي ملي حمايت از جنبش20فوريه مخالف مغرب با اشاره به تظاهرات روز شنبه در اين كشور گفت كه هدف از اين تظاهرات اعتراض به وجود فساد و استبداد و تاكيد بر مقابله آن بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، العوني اظهار داشت: اين تظاهرات با شعار مخالفت با گراني و سركوب جنبش 20 فوريه و محدود كردن آزادي برپا شد.
 
وي تصريح كرد: فساد عامل افزايش قيمت ها است و استبداد نيز سركوب را افزايش مي دهد به طوري كه  دهها نفر از اعضاي جنبش 20 فوريه در مناطق مختلف مغرب بازداشت شده اند و محاكمه هاي صوري براي آنها برگزار و برخي از آنها به چند سال حبس محكوم و برخي از تظاهركنندگان نيز زخمي شده اند.   
 
مسئول هماهنگي شوراي ملي حمايت از جنبش 20 فوريه افزود: اين اعتراضات پيامي براي پادشاه مغرب و دولت است زيرا معتقديم اعتراضات از 20 فوريه متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.
 
وي خاطرنشان كرد: خواسته هايي كه جنبش 20 فوريه تا كنون مطرح كرده است همواره حكومت آن را دور زده است.
 
مسئول هماهنگي شوراي ملي حمايت از جنبش20فوريه مخالف مغرب تاكيد كرد كه اصلاح قانون اساسي، رد نتايج انتخابات بيست و پنجم فوريه و بركناري دولت بن كران از جمله خواسته هاي اين جنبش است.
 
العوني اظهار داشت: ما با دولت مخالفيم زيرا تصميم افزايش قيمت ها تصميم دولتي است و اعضاي دولت كاملا از اوضاع اقتصادي و بحران هاي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي آگاه هستند پس چرا براي حل ريشه اي مشكلات تلاش نمي كنند.  
 
وي اين سوال را مطرح كرد كه چرا اعضاي دولت در برابر سركوب جنبش 20 فوريه سكوت مي كنند؟ بهار دموكراسي در مغرب از بيستم فوريه آغاز و در اين روز شكوفا شد و با وجود سركوب ادامه خواهد يافت.
برچسب ها: تظاهرات ، مغرب ، استبداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار