تنها داور المپیکی تنیس روی میز ایران:

حضور در المپیک لندن پر از استرس بود

اولین داور ایرانی در رقابت های تنیس روی میز المپیک 2012 لندن گفت: حضور در این پیکارهاي حساس برایم سرشار از استرس بود اما خوشحالم که قضاوت های خوبی را انجام دادم.

حمیدرضا صباغیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: حضور در فضای المپیک بسیار پر هیجان بود زیرا می دانستم همه رسانه ها از سراسر جهان معطوف به این رقابت هستند و بازی ما را تماشا می کنند کوچکترین حرکت یا خطایی از سوی من مورد قضاوت همگان قرار می گرفت.

وی تصریح کرد: رقابت های تنیس روی میز در المپیک 2012 لندن به مدت 12 روز برگزار شد که 6 روز نخست آن مربوط به رقابت های انفرادی بود و شش روز دوم رقابت های تیمی برگزار می شد.

قضاوت در این مسابقات سخت تر است.

صباغیان درباره رقابت های انفرادی توضیح داد در این پیکارها من 12 مسابقه را قضاوت می کردم که حساس ترین آنها بازی نیمه نهایی بین وانگ هائو از چین و چانگ از چین تایپه بود.

وی از سخت بودن کار قضاوت در پیکارهای تیمی صحبت کرد و گفت: قضاوت در مسابقات تیمی بسیار سخت تر است زیرا در انفرادی فقط با یک بازیکن سرو کار دارید ولی در پیکار های تیمی پای مردم یک کشور به میان می آید و حساسیت قضاوت دو چندان می شود

حساس ترین قضاوتم در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها بود که بین ژاپن و هنگ کنگ برگزار شد.

اولین داور المپیکی ایران درباره دلیل انتخاب خود توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز افزود: آنها دو معیار را برای گزینش من در قطر گرفتند که یکی قضاوت های خوب من در بازی های جهانی هلند بود به حدی که حتی داوری بازی فینال را هم به من واگذار کردند اما چون پیش از آن برای بازگشت به ایران بلیط گرفته بودم بازی نهایی را از دست دادم.

و دومین معیار انتخاب من نیز این بود که من در ارزیابی های بین المللی به مدت چهار سال شرکت کرده و قبول شدم و هلند و آلمان به همراه سیمین رضایی مدرک بلوویچ داوری را به دست آوردیم که از معتبرترین مدرک های بین المللی در بخش قضاوت محسوب می شود.

داور بین المللی ایران وضعیت داوری تنیس روی میز در ایران را مطلوب دانست و گفت: وضعیت داوری در ایران خوب است اما به علت آنکه داوران تسلط کامل بر زبان انگلیسی ندارند از داشتن مدرک بین المللی محروم می شوند./مح
برچسب ها: تنیس ، داور ، المپیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار