غذاي بدون چاشني سفارش دهيد

به منظور پيشگيري از مسموميت در طول سفر، غذاهایی را در رستوران سفارش دهيد که سس، ادویه و چاشنی زیاد نداشته باشند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي،‌سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي د ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت:‌ گاهی ممکن است در رستوران ها به غذاهای کهنه و مانده مقدار زیادی سس و چاشنی اضافه کنند که تغیير رنگ و طعم نامطبوع ناشی از فساد غذا مشخص نشود.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: بهترين صبحانه اي كه در سفر توصيه مي شود پنیر، گوجه فرنگی، خیار ویا تخم مرغ آب پز وکمی مربا یا عسل است كه از منزل تهيه شده باشد.

وي با تأكيد بر اين كه پنیر، سرشیر و خامه محلی را نبايد در طول سفر مصرف كرد،‌ گفت:‌ اين قبيل مواد لبني معمولا از شیر پاستوریزه نشده تهیه می شود و مصرف آنها خطر ابتلا به بیماری تب مالت را به همراه دارد و یا ممکن است به دلیل کهنه گی، خطر مسمومیت و اسهال و استفراغ را به دنبال داشته باشد.

به گفته وي،‌ از شیر محلی نيز به اين دليل كه پاستوریزه نشده است نبايد استفاده كرد مگر اين كه آن را به مدت 10 دقيقه درحال هم زدن جوشاند.

اين متخصص تغذيه به افرادي كه مایلند در رستوران های بین راهي غذا بخورند توصيه كرد: به جای سالاد که احتمال آلودگی آن زیاد است، ماست بخورند زيرا انواع آلودگی های انگلی و میکروبی با مصرف سبزی ها و سالاد آلوده به بدن منتقل می شود.

دكتر عبداللهي خاطرنشان كرد: مصرف سس مایونز و سایر سس های چرب از نظر تغذیه ای به طور کلی توصیه نمی شوند مخصوصا در طول سفر از مصرف سس مایونز و یا سس های خامه ای جدا خودداری کنند./ح
برچسب ها: غذا ، چاشنی ، رستوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار