حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

احمد ميرعلايي: اختلاف من و شمقدري شبيه طنز است/نماز جمعه را عرصه تبليغ سينما كنيم

هنر يك مسئله دروني است و بايد در نماز جمعه با تبليغ فيلم هاي خوب، مردم را براي تماشاي فيلم ها تشويق كنيم.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه سينمايي "هفت" كه بررسي مسائل سينماي ايران مي‌پردازد با اجراي محمود گبرلو از شبكه سه سينما به روي آنتن رفت در بخش اول احمد ميرعلائي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و دبير بيست و ششمين جشنواره كودك مهمان برنامه هفت بود.
احمد ميرعلايي در ابتدا در خصوص استعفاي خود گفت: من استعفاي خود را از روز اولي كه وارد بنياد سينمايي فارابي شدم تقديم جواد شمقدري كردم و اگر خبرسازي مي‌شد بايد همان ابتدا خبرسازي صورت مي‌گرفت.
وي افزود: اگر ما نياز باشد كه در فارابي كارساز و مفيد باشيم خواهيم ماند و در غير اين صورت ماندن ما گناه است.
ميرعلايي در خصوص اختلاف خود با شمقدري عنوان كرد: اختلاف من با شمقدري بايد طنز باشد من سال ها با وي همكاري دارم و در زمان وجود اختلاف نظر، شمقدري اجازه ارائه نظر مي‌دهد و در طول اين مدت سعي كرديم نسبت به سينما خدماتي را ارائه دهيم.
وي در خصوص جشنواره كودك عنوان كرد: در تمامي ژانرهاي سينمايي عنصر جذابيت در سينما دنيا بسيار مهم است.
ميرعلايي افزود: جذابيت در سينما بخصوص در سينماي كودك بايد بيشتر باشد و همچنين تنوع هم بايد در فيلم ها مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: امسال 17 فيلم در جشنواره كودك و نوجوان وجود دارد كه از اين تعداد به طور قطع تمام آنها قابل اكران نيستند.
ميرعلايي عنوان كرد: فيلم "كلاه قرمزي و بچه ننه" چرخه سينماي ما را روشن كرد و اما فروش و استقبال از اين فيلم نسبت به كلاه قرمزي سال گذشته چندان خوب نبود.
وي اظهار داشت: بايد كارشناسي شود كه چرا مردم به سينما نمي روند امسال فيلم هاي كودك تا حدي به عنصر جذابيت نزديك شده و گام هاي موثري در جهت پايداري اين جشنواره برداشته شده است.
ميرعلايي بيان كرد: هنر يك مسئله دروني است زماني كه در نماز جمعه از يك فيلم بد صحبت مي‌شود. بايد از فيلم هاي خوب ما هم صحبت شود و با تبليغ آن ها مردم را به سينما رفتن تشويق كنيم.
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي تصريح كرد: مسئولان بايد در اين راستا كمك كنند مردم جامعه ما به اشتراك احساسات نياز دارند در تبيلغ و تشويق مردم به سينما رفتن صدا و سيما نيز بسيار موثر و تاثيرگذار است تا سينما از شكل كنوني خود فاصله بگيرد.
وي افزود: سينما براي مملكت و مردم است و سرمايه اصلي سينما نيز مردم هستند.
ميرعلائي در خصوص مشكلات اخير سينما عنوان كرد: مردم را بايد باور كنيم فتنه در سينما رسوخ كرده و اگر با فيلمساز برخورد بد كنيم شاهد برخورد بد هم خواهيم بود.
وي در خصوص راه يابي فيلم به اسكار ادامه داد: ما فراموش كرديم كه فتنه در همه‌ي ما ممكن است تاثير بگذارد زماني كه تبليغ بدبيني در جامعه مي‌كنيم بايد اجازه دهيم حرف ها به طور منطقي زده شود و گذشته ها را كنار بگذاريم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.