حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

منوچهر محمدي:فيلم هاي دفاع مقدس به پاي مديريت محمد خزاعي نمي‌رسد

فيلم هاي حاضر در جشنواره از لحاظ كمي و كيفي به پاي مديريت و برنامه ريزي خوب محمد خزاعي نمي‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران ويژه برنامه سينمايي "هفت"  كه در هفته دفاع مقدس و به مناسبت دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در كرمان از روز سه شنبه به مدت چهار شب به بررسي مسائل سينماي دفاع مقدس مي‌پردازد، با اجراي محمود گبرلو از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.
در بخش سوم برنامه محسن روزبهاني جلوه هاي ويژه مهمان اين بخش از "هفت" بود.
در بخش چهارم برنامه اكبر نبوي منتقد و كارشناس محمد داودي فيلمبردار سينمايي ايران از مهمانان بخش چهارم برنامه سينمايي هفت بودند.
اكبر نبوي منتقد و كارشناس با حضور در برنامه گفت: جشنواره مقاومت جشنواره موضوعي است و مهمترين راه بقاي آن توليد فيلم است.
وي افزود: بايستي آثار مناسب در حوزه دفاع مقدس توليد شود و همچنين كميت هاي مناسب و كيفيت هاي مطلوب آن جدي گرفته شود تا بقاي جشنواره حفظ شود و نه تنها حفظ بلكه در دوره هاي بعدي شاهد آثار بهتر و رونق جشنواره باشيم.
نبوي ادامه داد: امسال در جشنواره محصول دو سال سينماي  ايران 16 فيلم دفاع مقدس بود و تا زماني كه توليدات مستند نداشته باشيم آثار داستاني هم جدي نخواهد شد.
وي تصريح كرد: هيچ گونه فيلم سينمايي بدون اتكا به مستند نمي‌تواند در زمينه‌ي دفاع مقدس مسير مطلوب و رو به رشدي را در پيش بگيرد.
اين منتقد و كارشناس عنوان كرد: سينماي دفاع مقدس پشتوانه هاي كتابخانه اي و پژوهشي نسبتا خوبي دارد و بيش از 700 عنوان كتاب وجود دارد كه دستمايه و پشتوانه هاي مناسبي براي توليد فيلم در قالب هاي مختلف اعم از داستاني و مستند است.
وي بيان كرد: براساس يك نوع فرهنگ غلط، ما متكي به خود هستيم اما بايد بدانيم براي هنر سينما نياز به كمك هاي فكري ديگران داريم.
نبوي اظهار داشت: فقدان احساس نياز به توليد آثار به ما لطمه مي زند يك مثلثي براي توليد آثار دفاع مقدس اعم از منابع فكري، منابع مالي و انگيزه هنرمندان بايد نصب كنيم كه بخشي از نگراني هاي ما براي توليد فيلم در زمينه‌ي دفاع مقدس برطرف مي شود.
وي تصريح كرد: بخش اول يعني منابع فكري خوبي در اين زمينه وجود دارد و بايد دو بخش ديگر را پرورش دهيم.
محمد داودي در ادامه عنوان كرد: مشكلي كه در برخي فيلم هاي دفاع مقدس پيش آمده تفاوت بين كارهاي حماسي، شعاري و تبليغي است ما به مقاومت مردم نپرداختيم.
وي افزود: گستره در اين حوزه بايد وسيع شود و به قدري طرح و ايده داريم كه دست فيلمساز و هنرمند پر مي شود.
نبوي در ادامه اظهار داشت: مدعيان هشت سال دفاع مقدس خيلي بيشتر از دلسوزان اين حوزه است.
وي ادامه داد: آنچه از سال هاي دفاع مقدس باقي مانده جزء با ارزش ترين هويت ملي، فرهنگي و آئيني اين سرزمين است و بايد براي جمع آوري اين اسناد و شناسنامه دار شدن آن ها برنامه ريزي كنيم.
نبوي تصريح كرد: بيشتر از نگراني فيلم سازي در زمينه دفاع مقدس بايد نگران اسنادي باشيم كه هم اكنون هست و معلوم نيست كه در آينده باشد.
نبوي در پايان خاطرنشان كرد: دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت جشنواره خوبي بود و سطح توقع از برگزاري جشنواره را در آينده افزايش داد.
در بخش پنجم منوچهر محمدي تهيه كننده، محسن علي اكبري تهيه كننده و كارگردان، محمد خزاعي دبير جشنواره فيلم مقاومت تهيه كننده، از مهمانان اين بخش از برنامه "هفت" بودند.
منوچهر محمدي در ابتدا عنوان كرد: فيلم هاي دفاع مقدس از لحاظ كمي و كيفي به پاي محمد خزاعي نمي رسند خزاعي با مديريت خود شاخصه هاي مديريت برگزاري جشنواره در كشور را باز تعريف مجدد مي كنند و از لحاظ برگزاري به استانداردهاي بين المللي نزديك مي شويم.
محمد خزاعي در ادامه بيان كرد: براي اكران جهاني بايد برنامه ريزي و سوبسيد شود و شيوه هاي اكران فيلم هاي دفاع مقدس را در خارج از كشور هم ادامه دهيم.
وي اظهار داشت: زماني كه درگير مسائل داخل سينما مي‌شويم و سياست داخل با خارج با هم قاتي مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.