واکنش سخنگوی قوه قضائیه به نامه‌نگاری رئیس‌جمهوری:

بازديد از زندان مقررات و ضوابط خود را دارد؛ احمدي نژاد تنها رئيس جمهور درخواست کننده بازديد از اوين

حجت‌الاسلام و المسلمین محسني اژه‌اي گفت: بازديد از زندان مقرراتی دارد و طبعا باید از طریق ضوابط عمل کرد و همه به‌ویژه مسئولان عالی باید ملتزم به قوانین باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره نامه محمود احمدی‌نژاد خطاب به رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازدید از زندان اوین اظهار داشت: در شرایط خاص فعلي و با توجه به اولویت مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی و معیشت مردم و اینکه همه‌ مسئولان باید هم و غم خود را برای رفع نگرانی‌های مردم در مورد گرانی، بازار و کنترل ارز معطوف کنند، باید حواسمان به مسائل اصلی باشد.

* بازديد از زندان اوين در برابر معيشت مردم مساله‌اي فرعي است

دادستان کل کشور با بيان اينکه رسانه‌ها، ما و دیگران نبايد ذهن خود را مشغول مسائل فرعی کنیم، تصريح کرد: حتما بازدید از یک زندان در این شرایط مساله‌ای فرعی است، رفتن به زندان مقرراتی دارد و طبعا باید از طریق ضوابط عمل کرد و همه به‌ویژه مسئولان عالی باید ملتزم به قوانین باشند. رئیس قوه قضاییه به این نامه پاسخ دادند و اگر لازم باشد صحبت دیگری خواهند داشت.

وی با تاکيد بر بازتاب‌هاي هر اقدام و تاکيدات مقام معظم رهبري، تصریح کرد: در شرايط فعلي و با توجه به برگزاري انتخابات بايد کشور را آرام نگه داريم.

سخنگوی دستگاه قضاییه خاطرنشان کرد: ‌از اول انقلاب تا کنون کسانیکه تصميم داشتند از زندان اوین یا هر زندانی بازدید کنند طبق ضوابط و اقتضائات، اقدام کرده‌اند و اگر خلاف ضوابط بوده انجام نشده است، البته ما در سطح رئیس‌جمهور کسی را نداشتیم که تقاضایی در این راستا کرده باشد و از زندان بازدید کند.

*درخواست رئيس جمهور شائبه سياسي ايجاد مي‌كند

وی یادآور شد: بيش از 7 سال از ریاست‌جمهوری احمدي نژاد گذشته و در طول این مدت تقاضایی نشده بود، اما در حال حاضر که در ماه‌های پایانی دوره دهم است و یکی از منتسبین آنها در زندان به سر مي‌برد، ممکن است شائبه سیاسی ایجاد کند که چرا تاکنون وي از زندان اوین بازدید نکرده و حتی اگر در این زمینه مصلحت‌اندیشی داشته باشیم در این شرایط مناسب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي افزود: ممکن است ذهن مردم به این سمت برود که مگر مساله اصلی بازار، گرانی، کنترل ارز و تحریم نیست؟ لذا ممکن است شائبه سیاسی ایجاد شود.

دادستان كل كشور در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ رئیس قوه قضاییه به نامه رئیس‌جمهور مثبت بوده یا خیر، خاطرنشان كرد: ایشان نامه را پاسخ دادند و هر کاری باید بر اساس ضوابط و مقررات دنبال شود؛ به ویژه در شرایط کنونی شاید انجام این کار به مصلحت نباشد.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: بازدید ، زندان ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
یه ایرانی
۱۵:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۱
اگه دیدینش بهش بگین بجای بازدید از زندان بره یه بازدید از کابینت فروشی ها یا لوله فروشی ها بکنه که ببینه چجوری قیمتا داره بالا میره
mdf با روکش نئوپان
پنج شنبه متری 190
شنبه متری 220
آخرین اخبار