در نشست مشترک رئیس بازرسی معاونت اجتماعی و فرهنگی با مدیران محلات مطرح شد؛

خانه IT در تعدادی از مساجد منطقه 21 راه اندازی می‌شود

رئیس بازرسی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست مشترک خود با مدیران 17 محله منطقه 21 بر گسترش فعالیت خانه‌های کارافرینی، آیتی، تسنیم و ...تاکید کرد.



به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 21، در این جلسه که با حضور رئیس بازرسی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21، روسای ا دارات اجتماعی نواجی سه گانه، این منطقه، کارشناسان و مدیران محلات برگزار شد.
آل عضو با اشاره به اهداف اجرای طرح مدیریت محله در 374 محله شهر تهران گفت: شهرداری تهران در راستای تحقق اهداف خود که همان توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محله و سپردن کارها به دست خود مردم است، طرح مدیریت محله را با احداث سرای محله و واگذاری آن به مدیران محله به اجرا گذاشت. این در حالی است که مجریان اصلی این طرح شهروندانی هستند که در مقیاس محله ساکن هستند.
وی راه اندازی 13 خانه در سراهای محله را عامل موثری برای حضور اقشار مختلف در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سراهای محله عنوان کرد و گفت: یکی از کارکردهای مهم سراهای محله بستر سازی برای حضور افشار مختلف جامعه در فعالیت‌های آن است. در این سراها به همه نیازهای شهروندان توجه شده است، یک شهروند ساکن در هر محله‌ای می‌تواند با مراجعه به این مراکز به تمامی نیازهای خود اعم از آموزشی، ورزشی، فرهنگی، مددکاری،‌مذهبی،‌علمی و حتی اشتغال پاسخ دهد.
آل عوض ادامه داد: از سوی دیگر راه اندازی 6 کارگروه تخصصی این امکان را به افراد نخبه و فعال محله می‌دهد که در شرایطی کاملا مناسب به فعالیت‌های اجتماعی مورد علاقه خود بپردازد.
رئیس بازرسی معاونت اجتماعی و فرهنگی در ادامه از مدیران محله خواست با گسترش فعالیت خانه‌ها به ویژه خانه آی تی که بسیار مورد درخواست قشر جوان است زمینه مشارکت شهروندان را در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش فراهم کنند.
در ادامه این جلسه کاظم کمالی نسب معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 21 با بیان این مطلب که از بین 17 محله این منطقه 4 محله آزادی، دانشگاه،‌باشگاه و تهرانسر غربی دارای سرای محله‌اند و برای 7 محله دیگر آن نیز سرا ساخته می‌شود گفت: علی رغم اینکه هنوز تمامی محلات این منطقه دارای سرای محله نیستند، اما با همت بلند مدیران محلات این منطقه و با استفاده از امکانات موجود خود طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت محله در آنها انجام می‌شود.
در این محله‌ها خانه‌های سلامت، تسنیم، اسباب بازی،‌علم و زندگی، کارآفرینی و ... راه اندازی شده و با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و ... زمینه حضور شهروندان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده‌اند.
وی افزود: همچنین در تعدادی از محله‌ها که دارای سرای محله‌اند، خانه آی‌ تی راه اندازی شده و در سایر محله‌ها نیز با مشارکت ائمه جماعات در مساجد راه اندازی خواهد شد.
در ادامه این جلسه مدیران محله نیز به برخی از مشکلات خود اشاره کردند./ل
برچسب ها: نشست ، مشترک ، بازرسی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار