افتتاح تقاطع غیر همسطح گلها و 75 پروژه شهرداری منطقه 21

همزمان با هفته ولایت تقاطع غیر هم سطح گلها و 75 پروژه ترافیکی ، عمرانی ، خدمات شهری ،اجتماعی و ورزشی در منطقه 21 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دکتر مصطفی سلیمی شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: این منطقه به دلیل برخورداری از شبکه های وسیع بزرگراهی آزادگان ، فتح ، شهید لشگری و شهید فهمیده و قرار گرفتن آن در مدخل ورودی و خروجی شهر تهران از اهمیت بسیاری در شبکه حمل ونقل عمومی و ترانزیتی برخوردار است. این در حالی است که حجم زیاد تردد خودروهای سنگین وسبک در شبکه بزرگراهی این منطقه از یک سو وعدم توجه رانندگان وعابران پیاده به قوانین والزامات راهنمایی و رانندگی باعث بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت وجرح در این منطقه شده است.

وی ایمن نبودن شبکه معابراین منطقه را عامل اصلی بالا بودن آمار تصادفات در منطقه 21 دانست وگفت : دربزرگراه های این منطقه خبری از تقاطع های غیر هم سطح نیست ، چراغ های راهنمایی و رانندگی وعلائم ترافیکی هم نمی تواند مانع خوبی برای جلوگیری از تصادف شود .این در حالی است که با احداث چند تقاطع غیر هم سطح و حذف چراغ های راهنمایی و رانندگی می توان امنیت ترافیکی را در بزرگراه ها ی آن ایجاد کرد.

سلیمی با بیان اینکه احداث تقاطع غیر هم سطح گلها در بزرگراه شهید لشگری - بلوار گلها مقدمه ای برای احداث وتوسعه دیگر تقاطع ها در این منطقه است ، درباره احداث این پل وجزئیات آن گفت : بزرگراه شهید لشگری وهمچنین بزرگراه فتح بیشترین حجم تردد خودروها را در منطقه ما به خود اختصاص داده اند . چهارراه ایران خودرو- شهید لشگری ، چهارراه ایران خودرو- فتح ، شهید لشگری – گلها ومحور گلها – فتح محورهای حادثه خیز منطقه 21 به لحاظ ترافیکی هستند . بررسی ها نشان می دهد بیشترین تصادفات در این چند نقطه حادث می شود . در فاز اول حل این مشکل از نیمه دوم سال گذشته کلنگ احداث تقاطع غیر هم سطح گلها در بزرگراه شهید لشگری – بلوار گلها با اختصاص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد و500 میلیون ریال به زمین زده شد ، تا پس از 12 ماه کار بی وقفه ، امروز شاهد افتتاح آن باشیم . این پل با استفاده از سازه فلزی ساخته شده و با حذف دور برگردان گلها امنیت ترافیکی و سرعت حرکت وسائل نقلیه عبوری دراین محور تامین خواهد شد .

به گفته شهردار منطقه 21 همزمان با افتتاح این پل 45 طرح و پروژه ترافیکی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره این پروژه ها گفت : با توجه به اهمیت رفع مشکلات ترافیکی منطقه ، اقدامات متعددی در این باره انجام شده است که اصلاح هندسی در بزرگراه فتح ، شهید لشگری ومعابر اصلی و پرتردد از جمله بزرگراه فتح خیابان پنجاه وشش ، خیابان گلستانک ، فتح تقاطع خیابان داروگر، بلوار شاهد تقاطع بلوار اصلی تهرانسر ، کیلومتر 18 شرق محله وردآورد ، بلوار اصلی تهرانسر تقاطع خیابان 49کنار گذر پل شهید شوشتری ، اصلاح هندسی در تقاطع بلوار یاس – خیابان بنفشه اصلاح هندسی در بزرگراه فتح تقاطع خیابان مروارید ، احداث میدان در ورودی شهرک دانشگاه تهران و بلوار یاس و احداث کندرو در اتوبان تهران – کرج از جمله این اقدامات است.

شهردار منطقه 21 ادامه داد: احداث کندرو به تندرو بزرگراه آزادگان مسیر شمال به جنوب ، احداث کندرو به تندرو شهید لشگری مقابل سازمان چاپ ونشر بانک ملی ایران (مسیر غرب به شرق ) ومسیر (شرق به غرب ) ، احداث زیر گذر آزاد راه تهران کرج مقابل پمپ بنزین وردآورد ، احداث دور برگردان بزرگراه شهید لشگری تقاطع بلوار اصلی تهرانسر و تعریض رمپ پل کفش ملی از دیگر پروژه های آماده بهره برداری است.

سلیمی افزود: معاونت ترافیک و حمل ونقل شهرداری منطقه 21 برای افزایش ایمنی در شبکه معابر ویژه عابران پیاده نیز اقدام به نصب 7 پل عابر پیاده در بزرگراه شهید لشگری ، فتح وبلوار گلها کرده است.

وی ایجاد مسیر دوچرخه سواری در حد فاصل پایانه شهرک آزادی تا ایستگاه مترو استادیوم آزادی ، احداث پایانه در شهرک دانشگاه تهران ،ایمن سازی رودخانه پل کن – شهید لشگری ، نصب چراغ های زمان دار در برخی از تقاطع ها و تامین روشنایی پل های عابر پیاده را از دیگر اقدامات این معاونت دانست.

سلیمی از احداث 3 تقاطع غیر هم سطح دیگر تا پایان سال جاری در این منطقه خبر داد و گفت : از آنجا که احداث تقاطع های غیر هم سطح در بزرگراه های فتح ولشگری امری بسیار ضروری برای حل مشکلات ترافیکی این منطقه است . چند ماهی است کلنگ احداث 3 تقاطع غیر هم سطح در محورهای چهارراه ایران خودرو – فتح ، چهارراه ایران خودرو – شهید لشگری و فتح – کاروانسرا سنگی به زمین زده شده است . برای احداث دو تقاطع ایران خودرو – فتح ولشگری ،200میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که عملیات عمرانی این پل ها تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و با حضور شهردار تهران و مدیران ارشد به بهره برداری برسد . با احداث و بهره برداری از این پل ها مشکلات ترافیکی این منطقه به پایان رسیده ، دیگر شاهد وقوع حوادث دلخراش رانندگی نخواهیم بود .

شهردار منطقه 21،همچنین در معرفی پروژه های عمرانی اجرا شده در این منطقه گفت : معاونت فنی و عمرانی نیز با اجرای پروژه های عمرانی بسیار مهم از جمله جمع آوری وهدایت آبهای سطحی در بلوار گلها ، جمع آوری وهدایت آبهای سطحی در بلوار یاس ، احداث باندهای شمالی و جنوبی زیر گذر فتح وجابه جایی تاسیسات بهسازی و مناسب سازی ضلع شرقی وغربی بزرگراه آزادگان ، احداث بوستان در شهرک دانشگاه ، آسفالت مکانیزه شهرک های فرهنگیان ، دانشگاه ، استقلال ، شهرک شهرداری و خیابان 52 ، جمع آوری انهار شمال وجنوب بزرگراه فتح حد فاصل کن تا گلها ، احداث خیابان بیمارستان روانپزشکی شهید نواب صفوی و احداث خیابان طالقانی در محله وردآورد قدم های خوبی را برای حل مشکلات عمرانی منطقه 21 برداشته است.

به گفته سلیمی معاونت خدمات شهری و زیست محیطی شهرداری منطقه 21 نیز با اجرای پروژه های مهمی همچون کاشت وتوسعه فضای سبز به تعداد 60 هزار اصله نهال ، نقاشی دیواری در بزرگراه آزادگان بلوار گلها ، نورپردازی پلهای عابر پیاده وسواره در بزرگراه شهید لشگری وآزادگان ، نصب پایه پرچم های بلند وکوتاه در بزرگراه آزادگان راه اندازی سیستم مکانیزه تفکیک و... سهم عمده ای در توسعه فضای سبز ، زیبا سازی و ارائه خدمات مطلوب شهری به شهروندان این منطقه داشته است .

به گفته سلیمی ، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 21 هم با احداث چمن مصنوعی در شهرک دانشگاه ، راه اندازی مرکز کاهش آسیب های اجتماعی شامل گرمخانه بانوان ، باشگاه چاقی ، راه اندازی خانه IT و تجهیز کاتبخانه های مساجد امام محمد باقر(ع) در محله ویلاشهر و مسجدالنبی(ص) شهرک آزادی سهم بسیاری در پروژه های آماده افتتاح منطقه دارد./عط

برچسب ها: سیبل ، شیبل ، یبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار