ارائه خدمات پیشگیری از مشکلات دهان و دندان به صورت رایگان

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ارائه تمامی خدمات پيشگيري از مشکلات دهان و دندان در سطح کشور به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر محمد حسين خوشنويسان با اشاره به اينكه برنامه ريزي هايي براي بالاتر بردن سطح سلامت دهان ودندان انجام شده است، اظهار داشت: اين برنامه ها در نوع خود برنامه هاي بي نظيري است كه اميد مي رود در صورت اجراي درست اين برنامه ها مشكلات حوزه دندانپزشكي به حداقل برسد.

وي با بيان اينكه در گذشته خدمات پيشگيرانه در حوزه دندانپزشكي در حد اعتبارات در نظر گرفته شده انجام مي شد تصريح كرد: در حال حاضر با تصميم شخص وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اقدامات پيشگيرانه براي تمام افراد واجد شرايط، در حال بررسي براي اجرا ست .

نماينده سازمان بهداشت جهاني با اشاره به انجام پيمايش كشوري دهان و دندان بيان كرد: اين پيمايش مي تواند در راستاي بالاتر رفتن كيفيت برنامه ريزي هاي انجام شده در حوزه دهان و دندان بسيار مفيد باشد.

دكتر خوشنويسان با اظهار اميدواري نسبت به برنامه ريزي هاي انجام شده در حوزه سلامت دهان دندان تاكيد كرد: اميد مي رود كه تا سال 1404 به سطح سلامت بالايي در حوزه سلامت دهان ودندان در كشور رسيد .

وي  با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي خود كفايي براي تجهيزات و مواد لازم در دندانپزشكي خاطر نشان كرد: در اين زمينه فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است و اخيرا نيز شوراي حمايت از توليدكنندگان داخلي تشكيل شده است كه متشكل از چندين  سازمان است .

رئيس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين راستا ادامه داد: در حال حاضر اغلب تجهيزات مورد نياز در دندانپزشكي در داخل كشور توليد مي شود .

دكتر خوشنويسان متذكر شد: در حال حاضراعضاي وزارت بهداشت در پي قرار دادن سيستم حمايتي از كليه ارگان ها براي خود كفايي در تجهيزات دندانپزشكي هستند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار