گزارش/

از ارزیابی آمادگی‌های رزمی و دفاعی نیروی دریایی سپاه در تنب بزرگ تا رزمايش "عمليات متحرك هوايي" ارتش

حضور نيروي دريايي ارتش در کشور سودان، بكارگيري تاكتيك‌هاي رزم بر مبناي تهديدات متصور در رزمايش "عمليات متحرك هوايي"و ارزیابی آمادگی‌های رزمی و دفاعی نیروی دریایی سپاه در تنب بزرگ از مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در هفته گذشته بود.

 
 به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:

بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش، هشتم آبان ماه سال‌جاري در بندر پرتره سودان پهلو گرفت.

 

وزیر دفاع در واکنش به اظهارات اخیر پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا منشأ تروریسم سایبری است و قصد دارد با فرافکنی و اتهام‌زنی زمینه را برای افزایش تحرکات تروریسم سایبری از سوی دولت آمریکا فراهم کند.

 

معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل گفت: هدف اسرائيل در جنگ 33 روزه انهدام 900 هزار شيعه در بيروت بود اما با تدبير حزب‌الله و با رعايت مباني پدافند غيرعامل، اين آسيب به ميزان 12 برابر كاهش يافت.
 
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رصد تهدیدات علیه زیر ساخت‌های امنیت ملی کشور و مقاومت و مقابله هوشمندانه با آن، نقطه موفقیت پدافند غیر عامل در جمهوری اسلامی ایران است.
 
 

دبير قرارگاه مرکزي راهيان نور با بيان اينکه عده‌اي در داخل، ناآگاهانه دست روي دست دشمن مي‌گذارند،‌ گفت: اگر مشخص شود که اتوبوس واژگون شده در بروجن نقض فني داشته، بايد راهنمايي و رانندگي پاسخگو باشد.
 
 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بيان اين‌که رژیم صهیونیستی قادر نیست علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به هر تهاجمی پاسخ پشیمان کننده‌ای خواهد داد.

 
فرزند شهيد طهراني‌مقدم در آستانه سالروز شهادت پدرش گفت: خوشحالم از اينكه پدرم به آرزويي كه داشت رسيد.
 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما اصلا نمی توانیم بگوییم که مدیران و فرماندهان در این واقعه کوتاهی کردند. نمی توانیم این تهمت را بزنیم به کسانی که این کاروان را بردند. همه وجودشان را گذاشتند و ده‌ها اقدام ایمنی را انجام دادند ولی حادثه بوجود آمد.
 
 

فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران از بكارگيري تاكتيك‌هاي رزم نوين بر مبناي تهديدات متصور در رزمايش «عمليات متحرك هوايي» نيروي زميني ارتش خبر داد.
 
 

جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حفظ هويت را بزرگترين ارزش يک جامعه دانست و با بيان اين‌که هنر امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در بازيابي اين هويت، زبانزد خاص و عام است، گفت: غربي‌ها مي‌خواهند ارزش‌ها، هنجارها و واقعيت‌هاي يک جامعه اسلامي را تغيير دهند که اگر در اين راستا موفق شوند، ناهنجاري و خشونت نتيجه آن خواهد بود.
 
 

دریادار تنگسیری ضمن سرکشی از خط مقدم و سنگرها، از نزدیک با رزمندگان مستقر در جزیره تنب بزرگ دیدار و گفتگو کرد.
 
 

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سیزدهم آبانماه، زمزمه‌های برقراری رابطه با دولت آمریکا را در شرایطی که نشانه‌ای از پشیمانی و تغییر در رویکرد و رفتار هیأت حاکمه واشنگتن و پذیرش حقوق مسلم ایران اسلامی مشاهده نمی‌شود امری مشکوک خواند و نیازمند تأمل و برخورد جدی و قاطع دانست.

 

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در شش سال گذشته، در مسائل رزمي بسيج غفلت شده است و امسال تصميم داريم در استان‌هاي سراسر کشور روي اين مسئله کار کنيم.


مراسم جشن‌ازدواج دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی‌زمینی‌ارتش برگزار شد.
 
 

فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به حادثه تروريستي اخير در استان سيستان و بلوچستان گفت: نيروي انتظامي در جريان شناسايي عوامل ترور، اقدامات مثبتي را انجام داده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار