ممنوعيت صادرات برخي کالاها براي حمايت از مصرف کننده است

رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: ممنوعيت صادرات برخي كالاها براي حمايت از حقوق مصرف كننده بوده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران(شاتا) ، حميد صافدل با بيان اينكه ممنوعيت صادرات بيش از 50 قلم كالا در هشتم مهر با نگاه حمايت از مصرف كننده داخلي و تامين مواد اوليه واحدهاي صنعتي پايين دستي در هيئت وزيران تصويب شد ، افزود: قرار شد محدوديتي براي صادرات اين كالاها ايجاد شود تا اطمينان براي تامين ماده اوليه صنايع داخلي و توجه به مصرف كننده داخلي ايجاد شود. 

وي ادامه داد: از آنجا كه در گروه محصولات پتروشيمي با اعلام آمادگي واحدهاي پتروشميمي براي تامين ماده اوليه صنايع پايين دستي مواجه شديم دراين گروه در حال بازبيني ممنوعيت هستيم و مي توان گروهي از اين كالاها را از فهرست ممنوعيت خارج كرد. 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در گروه كالاهاي پتروشيمي از چند ماه قبل بحث وضع عوارض صادراتي بر محصولات در كميته كارشناسي شوراي صادراتي كشور چند بار مطرح شد ، افزود: اميدوار بوديم با وضع عددي از عوارض صادراتي يا ما به التفاوت بتوانيم اين موضوع را ساماندهي كنيم اما به دنبال نوسان هاي شديد نرخ ارز و عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا ، اختلاف قيمتي در بازارهاي صادراتي بيرون از كشور و در بازارهاي داخلي به وجود آمد و تمايل به تامين كالاي مورد نياز صادركننده در خارج از كشور خيلي بيشتر شد.

صافدل گفت: اين مسئله بسياري از صنايع پايين دستي ما را با ركود و تعطيلي مواجه مي كرد و به همين خاطر تصميم گيري شد اولويت را بر تامين ماده اوليه صنايع پايين دستي قرار دهيم. 

صافدل در باره سرعت اجراي اين تصميم گفت: به دليل محدوديت زماني خاص و نوسان هاي نرخ ارز به تصميم سريع نياز داشتيم و به همين خاطر هم شايد با سرعت بيشتري اجرايي شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار