گسترش بي‌علاقگي به اسرائيل در دانشگاههاي آمريکا معضل جديد صهيونيست‌ها

سرکنسول اسرائيل در نيويورک در مجمع عمومي اتحاديه يهوديانِ آمريکا گفت: مشکل اصلي ما در دانشگاه‌هاي آمريکا احساس بي‌علاقگي به اسرائيل است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جروزالم پست امروز در مقاله اي به قلم "هيلاري کرايگر" نوشت، "آيدو آهارونوي"، سرکنسول اسرائيل در نيويورک، گفت مشکل اصلي ما در دانشگاه‌هاي آمريکا احساسات ضديهودي نيست، بلکه احساس بي‌علاقگي و همچنين فقدان شور و هيجان دانشجويان آمريکايي و ساير مردم اين کشور در رابطه با اسرائيل است که حتي بعضاً به يهوديان آمريکايي نيز سرايت کرده است. اسرائيل براي از بين بردن اينگونه احساس بي‌علاقگي‌ها، بايد بر تقويت ارتباطات خود تمرکز کند. 

وي که در جمع گروهي از خاخام هاي يهودي آمريکايي صحبت مي کرد افزود،‌ خطر حقيقي که اسرائيل را تهديد مي کند، بي‌توجهي و فقدان احساسات دانشجويان و مردم آمريکا نسبت به اسرائيل است، زيرا احساسات ضداسرائيلي در دانشگاه هاي آمريکا چندان شايع نيست. وي تأکيد کرد، احساس بي‌علاقگي به اسرائيل و لزوم برقراري ارتباط با آن، نه تنها در ميان آمريکايي‌هاي غيريهودي وجود دارد، بلکه اينگونه بي‌توجهي‌ها، حتي به يهوديان آمريکايي نيز سرايت کرده است. 

آهارونوي به عنوان راه حلي براي رفع اين مشکل افزود، سال هاي متمادي ما بر اساس اين فرضيه اشتباه عمل مي‌کرديم که هدف اصلي از برقراري ارتباطات انساني، صرفاًَ پيروزي ما در مباحثه اي تخيلي است. اين در حالي است که اکنون ما مي دانيم هدف حقيقي از برقراري ارتباطات انساني، ايجاد مناسبات و روابط است. لذا اسرائيل نياز دارد که ابتدا با مردم ارتباط برقرار کند و سپس براي برطرف کردن چالش‌هاي پيش روي اسرائيل، از آنان درخواست کمک کند.
 
سرکنسول اسرائيل تأکيد کرد،‌ بايد اسرائيل ارتباطات فرهنگي و علمي خود را با آمريکا آنچنان تقويت کند که نام اسرائيل در اذهان شهروندان آمريکايي، صرفاً مشکلات صلح ميان اسرائيل و فلسطينيان را تداعي نکند. هدف ما بايد اين باشد که طيف بحث درباره اسرائيل را در دانشگاه ها و رسانه هاي آمريکايي به مراتب گسترده از مسائل سياسي يا اختلافات مان با فلسطينيان کنيم. ما بايد در مسائل اجتماعي و مدني در آمريکا نقش مهمي بازي کنيم و سهمي به سزا داشته باشيم و به اين ترتيب با مردم آمريکا در سطوح اجتماعي وارد تعامل شويم و الا قادر نخواهيم بود توجه نسل بعدي آمريکايي ها را به مسائل مربوط به اسرائيل معطوف کنيم. رقابت شديدي براي جلب نظر و احساسات نسل آينده وجود دارد و ما بايد در اين صحنه، رقابتي مؤثر داشته باشيم.
 
به گزارش اين روزنامه، وينبالت، يکي از خاخام هاي يهودي که به سخنان سرکنسول اسرائيل گوش داده بود، پس از سخنراني وي گفت، ما بايد درک کنيم که نقش مهمي را در آمريکا ايفا کنيم و آن اين است که اين انگيزه را در مردم (آمريکا) ايجاد کنيم که به اسرائيل اهميت بدهند و نگران مشکلات آن باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار