سردار بکايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

توانمندي ايران در شناسايي کامل تهديدات هوايي/ برخورد نيروهاي مسلح با نفوذگران دشمن

جانشين وزير دفاع از پيشرفت در ساخت سامانه موشکي باور 373 خبر داد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای به دست آوردن اطلاعاتی از مراکز نظامی و پیشرفت‌های کشور، از تمام توان و تجهیزات خود استفاده می‌کنند، اما تلاش آنها در این زمینه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

سردار بکایی در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران از به ثمر نشستن تحقیقات شهید تهرانی‌مقدم و دیگر دانشمندان موشکی کشورمان خبر داد و اظهار داشت: از این پس هر چند وقت یک بار، پرتاب‌های سنگین‌تر از آن چه که تا به حال دیده‌ایم، در مدارهایی بالاتر خواهیم داشت و به زودی خبرهاي خوشی در این زمینه به مردم خواهیم داد.

وی با بيان اينکه ظرف 5 سال آینده به مرحله‌ای خواهیم رسید که موجود زنده را در مدار زمین داشته باشیم، افزود: تا امروز، ایران موجود زنده به فضا فرستاده که به زمین هم بازگشته و فعاليت‌هاي موفقي در این زمینه داشته‌ایم. امروز تلاش ما برای قرار دادن موجود زنده در مدار زمین برای مدت معین است و در این زمینه دانشگاه‌ها و مراکز مختلف، مشغول تحقیقات گسترده‌ای هستند.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اینکه روسیه و آمریکا ده‌ها سال است که در عرصه موشکی در حال تحقیق، پژوهش و تلاش هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم تلاش‌های ارزنده و چشم‌گیری در این زمینه داشته‌ است که البته تا پایان راه، نیازمند فرصت هستیم. برای مثال با توجه به اینکه سرعت زاویه ماهواره‌ای که در مدار ژئو قرار می‌گیرد، با سرعت چرخش زمین برابر است، بنابراین برای قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی طی مدت طولانی در مدار ژئو، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌ايم و ان‌شالله در طول سال‌های آینده به نتایج مطلوبی در این زمینه دست خواهیم یافت.

وی با یادآوری رصد پهپاد آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی برای به دست آوردن اطلاعاتی از مراکز نظامی و پیشرفت‌های کشور از تمام توان و تجهیزات خود استفاده می‌کنند، اما تلاش آنها در این زمینه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و نیروهای مسلح کشور با بالا بردن توان نظامی خود، اجازه هيچ‌گونه تعدی را به دشمنان نخواهند داد.

جانشین وزیر دفاع با تاکید بر پیشرفت ده‌ها پروژه در وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در تمام این پروژه‌ها از جمله باور 373 مرتبا در حال پیشرفت هستیم.

سردار بکایی در پایان از تلاش برای شناسایی صددرصدی تمامی نفوذگران دشمن(هواپيماهاي جاسوسي)  و برخورد لازم با آنان خبر داد و تصریح کرد: تکنولوژی‌های بالایی در این زمینه کسب کرده‌ایم و با اطمینان می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ايران، توانايي پدافندی بسیار بالايي در شناسایی تهدیدات هوایی دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار