نايب‌رئيس مجلس به باشگاه خبرنگاران خبر داد

كاهش 50 درصدي اتكاي بودجه 92 به نفت

نایب رئیس اول مجلس از كاهش 50 درصدي اتكاي لايحه بودجه سال 92 به نفت خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از کاهش اتکاي قانون بودجه سال آینده به نفت خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اتكاي  بودجه سال 92 به نفت و فرآورده هاي نفتي 50 درصدی كاهش مي‌يابد.

وی در ادامه با بیان این‌که کاهش اتکا به نفت یکی از سیاست‌های نظام است، افزود: شرایط فعلی به گونه‌ای است که باید این مهم در قانون بودجه سال آینده لحاظ شود .

نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام عملی خواهد بود، چرا که قانون بودجه سال 91 نسبت به سال 90 افزایش اتکا به نفت داشته است، اظهار داشت: تلاش مسئولان بر این است که این مهم صورت بگیرد .

وی در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اقدام نمایندگان مبنی بر اطاعت از فرمان رهبر فرزانه انقلاب در توقف طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این اقدام نمایندگان در راستای تبعیت از ولایت فقیه بوده و امیدواریم این اقدام در راستای حفظ وحدت جامعه موثر باشد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: کلیات این طرح تصویب نشده است ولی با اجماع نمایندگان طرح خوبی خواهد شد.

گفتنی است براساس قانون دولت مکلف است قانون بودجه سالانه کشور را تا 15 آذر ماه هر سال به مجلس ارائه کند تا مجلس ضمن چکش‌کاری آن را تصویب و با تایید شورای نگهبان به عنوان قانون لازم‌الاجرا و جهت اجرا به دولت ابلاغ شود.
انتهای پیام/ س2
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار