مردم وین بالاترین و بغدادی‌ها پایین‌ترین سطح زندگی را دارند

مردم وین بالاترین و بغدادی‌ها پایین‌ترین سطح زندگی را دارند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، این جور که گروه مشورتی مرکر ( Mercer ) در آخرین تحقیقات جهانی خود اعلام کرده وین با یک میلیون و 700هزار نفر جمعیت در این تحقیقات چهار ساله از نظر پویایی ، فرهنگی و خدمات درمانی درصدر بهترین پایتخت های جهان قرار دارد اما قیمت مسکن در این شهر رو به افزایش است.

آثار تاریخی و معماری به جا مانده از دوران قدیم از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود.

هزینه سیستم حمل و نقل عمومی در وین که تحت نظارت سوسیال دموکرات های چپگرا و سبزهای هوادار محیط زیست قرار دارد روزانه فقط یک یورو است.

به گزارش خبرگزاری رویتر از وین ،‌ داون گارتلهنر آمریکایی چهل و دو ساله و مدیر یک شرکت حقوقی که بیش از پانزده سال در وین زندگی کرده است گفت : « این شهر بین المللی است ... وقتی در ایستگاههای اتوبوس منتظر می مانم ، بیش از ده زبان مختلف را می شنوم. »

گروه مشورتی مرکر در تحقیقات خود سی و نه شاخص از جمله ثبات سیاسی ، خدمات درمانی ، آموزش و پرورش ، جرم و جنایت ، رفاه و حمل و نقل را در نظر می گیرد.
آنا استاریباچر دانشجوی بیست و چهار ساله از خیابان های امن ، پارک ها و بوستان های فراوان و نقاط جنگلی و سرسبز شهرش تعریف و تمجید کرد و گفت : « اتریش کشور مرفه و ثروتمندی است ، میزان بیکاری پایین و تحصیل در دانشگاهها رایگان است. »

وی افزود : « زندگی راحت است و قیمت ها هنوز بر اساس معیارهای بین المللی در حد متوسط است. » آلمان و سوئیس در بین ده شهر برتر هر کدام سه شهر دارند.
آتن پایتخت یونان که درگیر مشکلات شدید اقتصادی است در شهرهای غرب اروپا در پایین ترین رده قرار دارد.

اما کارشناسان می گویند در هر حال مشکلات اقتصادی ، تنش های سیاسی و آمار بالای بیکاری در برخی کشورهای اروپایی همچنان در منطقه مشکل آفرین بوده است.

بر اساس این تحقیقات ، شهرهای کانادا از جمله ونکوور در سراسر قاره آمریکا در رتبه های بالا قرار دارند و شهر اوکلند در نیوزیلند در منطقه آسیا - اقیانوس آرام در رتبه سوم است.

دبی در خاورمیانه و آفریقا از رتبه خوبی برخوردار است اما پانزده شهر از بیست شهری که در قعر جدول رده بندی بدترین شهرها قرار دارند در این منطقه واقع شده اند که در این میان می توان به لاگوس در نیجریه ، باماکو در مالی ، خرطوم در سودان و انجامنا در چاد اشاره کرد.

مردم بغداد پایتخت عراق در پایین ترین سطح زندگی قرار دارند.

به گفته کارشناسان ادامه ناآرامی در بسیاری از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه موجب بروز مسائل امنیتی جدی برای مردم و خارجی ها شده است.
برچسب ها: وین ، بغداد ، رفاه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار