محل برگزاري اردوي تيم ملي پينگ پنگ مناسب نيست؛

رحمت عالميان: تهران باعث افت بازي نوشاد مي شود

قهرمان سابق پينگ پنگ و پدر نوشاد عالميان گفت: تهران براي برگزاري اردوي تيم ملي جاي مناسبي نيست.

رحمت عالميان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در رقابت هاي فينال تورهاي جهاني تنيس روي ميز و در رده سني اميد نوشاد موفق شد به عنوان نايب قهرماني برسد اما حقيقت اين است که او براي نشان دادن بازي هاي بهتر در آينده نياز شديد به حريف تمريني بسيار قوي و خارجي دارد.

وي تصريح کرد: نوشاد بارها اعلام کرده است که علاوه بر يار تمريني قوي محل برگزاري اردوي تيم ملي هم بايد در مکان مناسبي باشد.

عالميان اضافه کرد: تنيس روي ميز ورزشي است که نقش آب و هوا در آن بسيار مهم است زيرا وزن توپ سبک است در آب و هواي خشک سرعت توپ بسيار بالا مي رود اين در حالي است که اکثر مسابقات بزرگ دنيا در کشورهايي برگزار مي شوند که آب وهواي مرطوب دارند و نزديک به دريا هستند بنابراين برگزاري اردو در جاهايي مثل شمال کشور، کيش و بندرعباس مناسب است.

عالميان تاکيد کرد: نوشاد بارها گفته است که هواي خشک تهران نوع بازي اش را تغيير مي دهد و دستش را پايين مي آورد به همين علت تمايلي به برگزاري اردو در اين شهر ندارد.

کارشناس تنيس روي ميز درباره لزوم حريف تمريني قوي در ايران بيان کرد: حضور حريف تمريني قوي بسيار لازم است با آوردن حريف تمريني مي توان به پيشرفت ورزش پينگ پنگ در ايران کمک کرد و سبک بازي بازيکنان بالا خواهد رفت.

وي با بيان اينکه نوشاد در رقابت هاي فينال تورهاي جهاني بسيار خوب ظاهر شد درباره علت دو باخت نوشاد عالميان در برابر فرانزيسکاي آلماني گفت: نوشاد مسابقات خوبي را در فينال تورهاي جهاني گذراند در مرحله مقدماتي حريفاني از سوئد و سنگاپور را برد در مرحله نيمه نهايي نيز حريفي از  کره جنوبي را برد، حتي موفق به شکست تيمو بول، بازيکن ستاره تنيس روي ميز آلمان نيز در رقابت هاي پيشين شده بود که نشان مي دهد نوشاد بسيار خوب عمل کرد اما در بازي نهايي مقابل فرانزيسکاي آلماني قرار گرفت و بازي را واگذار کرد ضمن اينکه در مرحله مقدماتي نيز با اينکه با نتيجه 3 بر 2 از همين حريف جلو بود 4 بر 3 بازي را واگذار کرد.

عالميان افزود: علت باخت نوشاد برابر فرانزيسکا نحوه بازي هجومي و بسيار قوي اين حريف آلماني بود وي طوري بازي مي کرد که راه تسلط بر بازي را از نوشاد گرفت نوشاد نيز سبک بازي اش تهاجمي است اما نتوانست در برابر وي بايستند و متاسفانه دو بار در همين رقابت ها نتيجه را به وي واگذار کرد خود نوشاد در تماسي که از چين با من داشت اظهار کرد که فرانزيسکا بسيار قوي تر از تيموبول (حريفش در المپيک 2012 لندن) بازي مي کرد.

عالميان خاطر نشان کرد: من از زحمات احمد جعفري پور که بعنوان مربي در چند مسابقه همراه نوشاد رفت همچنين افشين بديعي که زحمات کارهاي خارج از کشور بر دوش وي بود تشکر کنم ضمن اينکه از همه کساني که قدمي براي موفقيت نوشاد برداشته اند قدرداني مي کنم.

وي در انتها در پاسخ به اين سوال که نوشاد به دليل شرايط سني اش ديگر امکان رقابت در پيکارهاي زير 21 سال را ندراد و تمام امتيازاتش را بايد از رده سني بزرگسالان کسب کند آيا اين کار را برايش سخت خواهد کرد يا خير اعلام کرد: نوشاد در اوج از رده سني اميد کنار مي رود وي اکنون در رده چهارم رنکينگ اميدهاي جهان است همچنين در رقابت هاي فينال تورهاي جهاني به نايب قهرماني رسيده است که پيش از اين هيچ ايراني نتوانسته است اين مقام را کسب کند اين کنار رفتن در اين مرحله بسيار خوب است و از به بعد فقط در رده سني بزرگسالان شرکت خواهد کرد.آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار