مرتضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح اصلاح قانون انتخابات مغایر با قانون اساسی است/ مجلس در چارچوب قانون اساسی قانون وضع کند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ با توجه به استدلال‌های منطقی و حقوقی با طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفیم زیرا معتقدیم این طرح مغایر با قانون اساسی است.

سید صولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: ما از نظر کارشناسی با این طرح مخالفیم و معتقدیم این طرح مغایر با قانون اساسی است.

وی افزود:‌ این قانون، مشکلات زیادی را در زمینه اجرا به وجود خواهد آورد و همچنین مسئولان اجرایی را در اجرای این قانون با مشکل روبه‌رو می‌کند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تعداد اخطارهای قانون اساسی به کلیات این طرح وارد شده بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: اگر‌ به عمر مجلس و به بررسی این طرح در صحن توجه كنيم، مشاهده می‌کنیم که تعداد اخطارهای قانون اساسی وارده بر کلیات این قانون بسیار زیاد و بی‌سابقه بوده و نمایندگان مجلس همواره نسبت به این کلیات اخطارهای قانون اساسی می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مجلس باید در چارچوب قانون اساسی قانون وضع کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ما با توجه به استدلال‌های منطقی و حقوقی با این قانون مخالفیم و اعتقاد داریم که این قانون با اصل‌های متعددی از قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با اشاره به نزدیکی اصلاح این قانون به انتخابات ریاست جمهوری در کشور گفت:‌ استدلال‌های ما برای مخالفت با این قانون به هیچ عنوان براساس شائبه‌های سیاسی نیست.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار