خبر خوش مديرکل راه و شهرسازي استان تهران؛

شرايط مسکن ويژه آسان شد/ افزايش قيمت مسکن تا پايان سال نداريم

مديرکل راه و شهرسازي استان تهران از تسهيل شدن شرايط مسکن ويژه و افزايش پيدا نکردن قيمت مسکن تا پايان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، فریبرز واحدی در نشستی خبری در خصوص افزایش قیمت مسکن در شهرستان ها گفت: با توجه به اینکه توان خرید در شهر تهران کاهش یافته و نوسان در حوزه ارز طبیعی است که افزایش قیمت منطقی و متناسب با تورم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت را در بخش مسکن نخواهیم داشت، اظهار داشت:  در دوره ای تثبیت قیمت زمین در شهر تهران سیاست دولت بود تا قیمتها را کنترل کند اما در حال حاضر هر فردی که سرمایه دار است، شروع به ساخت و ساز می کند.

واحدي با بیان اینکه بیشتر از این تا پایان سال افزایش قیمت نداریم، گفت: دولت هم سیاست گذاری مسکن مهر را انجام داد و در طول 3-2 سال گذشته قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: دو بار زمزمه افزایش قیمت مسکن را داشتیم که واحدهایی که به متقاضیان تحویل داده می شود، تعادل را تا حدودی در بخش عرضه و تقاضا به وجود آورد.

واحدی در خصوص اینکه با وجود این قیمت مسکن باز هم در حال افزایش است، گفت: مدل مسکن تهران با باقی شهرهای کشور متفاوت است و سیاستهای دولت هم به طور مستقیم تاثیرگذار نیست.

وي  تصریح کرد: برداشت ما این است که به میزان تقاضای بازار عرضه وجود دارد اما اغلب واحدها خالی هستند و یا اینکه سازندگان برای سود بیشتر واحدهایشان را دیرتر به فروش می رسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تاکنون 45 هزار واحد مسکن مهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: تا پایان امسال 86 هزار واحد به افتتاح رسیده و تحویل متقاضیان می شود که از هفته اول بهمن ماه هر هفته افتتاح 10 تا 11 هزار واحد را داریم.

واحدی با بیان اینکه از این تعداد 30 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر به بهره برداری می‌رسد، اضافه کرد: 13 هزار و 500 واحد در حوزه بنیاد مسکن، 15 هزار واحد در پرند، 6 هزار و 500 واحد در پردیس و یک هزار واحد در شهر اندیشه تحویل متقاضیان می شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام این واحدها با خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل داده می شود ضمن آنکه برخی از مراکز فرهنگی مانند مسجد را به طور کامل می سازیم.

مدير کل راه وشهرسازي استان تهران در خصوص مسکن ويژه نيز گفت: به تازگی نامه‌ و درخواست کتبی خود را به وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل شرایط مسکن ویژه تهران و برای استقبال هر چه بیشتر متقاضیان از مسکن ویژه تهران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اگر واحدهای مسکونی ویژه تهران (تهرانسر) به مرحله بازدید برسند، مراجعه و تقاضا برای مسکن ویژه تهران افزایش می‌یابد، ادامه داد: تسهیل شرایط شامل کاهش و یا حذف 5 سال سابقه سکونت و شرط برای افرادی که از 22 بهمن 57 از امکانات نهادهای دولتی استفاده کرده‌اند، حذف شود.

وی گفت: خیلی از افرادی که خیلی از افرادی که در مرحله اول مسکن ویژه تهران ثبت‌نام کرده بودند، زن و سرپرست خانوار بودند که در این درخواست از وزیر راه و شهرسازی خواهان حذف این بند نیز شده‌ایم، تا شرط تأهل حذف شود.

واحدي در ادامه اظهار داشت: ارزش زمین هر نقطه از تهران با نقطه دیگری از تهران متفاوت است و شاید در قیمت تمام شده تأثیرگذار باشد، بنابراین تأکید می‌کنم، اینکه بخواهیم 20 میلیون تومان را کمتر و یا افزایش دهیم فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

واحدی در ادامه ياد‌آور شد: شرایط پرداخت شامل تسهیل شرایط نخواهد بود، چرا که شرایط پرداخت را بر اساس آورده متقاضی تعریف شده است، هر چقدر متقاضی پول بدهد، پیشرفت فیزیکی واحدها بر اساس آن حاصل خواهد شد.

مدير کل راه وشهرسازي استان تهران در ادامه افزود: سه سایت در شهر تهران برای ساخت مسکن مهر در نظر گرفته شده است که در تهرانسر ساخت و ساز شروع شده، همچنین سایت های شهرک هما در پونک به مساحت 2 هکتار و در کوهک منطقه 22 به مساحت 7 هکتار در آینده ساخت و ساز انجام می شود.

وی با بیان اینکه این ساختمان‌ها حداکثر 5 طبقه هستند، گفت: سایت آتی شهر به مساحت 8 هکتار در مرحله ابلاغ فاز دو قرار دارد همچنین یک زمینی در شهرک حکیمیه وجود دارد که معارض دارد و ما سعی داریم تا آن را هم برای مسکن ویژه شهر تهران در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر متقاضی شرایط خاصی مانند دانشجو بودن و یا نداشتن سابقه بیمه داشته باشد ب برخی راهکارها می تواند در این مسکن ثبت نام کند. واحدی افزود: همچنین شرط عدم استفاده از تسهیلات دولتی از تاریخ 57/11/22 هم احتمالا حذف می شود.

وی تصریح کرد: کسانی که در مرحله ثبت‌نام‌کنندگان بودند شرایط 5 سال سابقه حذف می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی ارز گفت: این موضوع قیمت تمام شده مسکن مهر را افزایش داد به همین دلیل پیمانکاران برخی پروژه ها را متوقف کردند که با تعدیل نسبی قیمتها در مسکن مهر و مسکن ویژه این مشکلات برطرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دو سایت مسکن ویژه در مرحله انتخاب پیمانکار است که در هفته آینده شروع می شود، گفت: تا 2 هزار واحد در هر یک از این سایت ها ساخته می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار