سندروم ديسترس تنفسي حاد و تهديد حيات

برخي از افراد مبتلا به سندروم ديسترس تنفسي حاد حتي پس از ترك بيمارستان نياز به دستگاه اكسيژن دارند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آكادمي پزشكان خانواده آمريكا گروهي از محققان با انجام مطالعات خود دريافتند بيماري جدي ديسترس تنفسي حاد يا ARDS‌ كه مي‌تواند باعث اختلال در دريافت اكسيژن و تنگي نفس شود عاملي براي تهديد زندگي افراد مبتلا محسوب مي‌شود.

براساس اين گزارش محققان افزودند: براي كاهش علائم اين بيماري، بيماران مبتلا بايد در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بررسي شوند و بسياري از آنان تا موقعي كه بتوانند خودشان اقدام به نفس كشيدن كنند بايد به دستگاه تنفس مصنوعي يا ونتيلاتور وصل شوند.

نتايج حاصل از اين گزارش ضمن بيان اين كه صدمه به ريه‌ها و يا آسيب آنها توسط يك بيماري يا عفونت‌هاي خوني مي‌تواند منجر به وقوع بيماري ARDS  شود افزود برخي از افراد مبتلا به اين بيماري در صورت مرخص شدن از بيمارستان نيز همچنان بايد از دستگاه اكسيژن استفاده كنند تا شدت علائم تنگي نفس در آنها تخفيف پيدا كند.

به گفته محققان احتمال بروز اختلال استرس پس از سانحه و پريشاني‌هاي رواني ممكن است در بعضي از افراد مبتلا به اين بيماري رخ دهد كه در اين ميان پزشكان و مراقبان بهداشتي اين بيماران نقش مهمي در كنترل اين علائم دارند./ح
برچسب ها: سندروم ، دیسترس ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار