امير اسماعيلي در جمع خبرنگاران:

زيرسيستم‌هاي "باور 373" در مرحله آزمايش قرار گرفت/ رونمايي پروژه‌هاي شگفت انگيزتر از باور 373

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از آزمايش زيرسيستم‌هاي سامانه پدافندي "باور 373" توسط اين قرارگاه خبر داد و گفت: پيشرفت‌هاي زيادي در اين زمينه حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتيپ "فرزاد اسماعیلی" در حاشيه مراسم گراميداشت شهيد سر‌لشکر "منصور ستاری" در جمع خبرنگاران با اعلام اينکه زيرسيستم‌هاي "باور 373" توسط قرارگاه پدافند هوايي ارتش در دست آزمايش است، اظهار داشت: به حول و قوه الهي، پيشرفت‌هاي زيادي در اين زمينه حاصل شده است.

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: پروژه‌هاي شگفت انگيزتر از باور 373 داريم که در روز پدافند هوايي آنها را اعلام خواهيم کرد.
 
گفتني است، پس از اينکه کشور روسيه، قرارداد فروش "سامانه پدافندي S300" به ايران را به صورت يک‌طرفه لغو کرد، کشورمان به منظور حفاظت از مراکز و تأسيسات حساس خود، تلاش کرد که با طراحي و توليد سامانه‌‌اي جديد آن را به عنوان جايگزين S300 در صحنه پدافند هوايي مورد استفاده قرار دهد.

امير سرتيپ اسماعيلي، اواخر شهريور ماه سال گذشته با اشاره به دستور مقام معظم رهبري مبني بر ساخت سامانه‌ ملي پدافند هوايي، از طراحي سامانه موشکي باور 373 خبر داده و گفته بود: نام این سامانه بومی، "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: قرارگاه ، پدافند ، تست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار