طرح گفتگوی "پرز" با هدف تفرقه افکنی

رئیس رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین فلسطینی ها مذاکره با جنبش حماس را مطرح کرد که این جنبش نیز آن را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از تلویزیون عمان ، رئیس رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین فلسطینی ها مذاکره با جنبش حماس را مطرح کرد که این جنبش نیز آن را رد کرد.

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنانی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی ایراد کرد گفت: قدس در وضع خطرناکی قرار دارد. شاهد هستیم که سیاست های پاکسازی قومی اسرائیل برای از بین بردن هویت عربی در این شهر اشغالی متوقف نمی شود.

پس، باید پیش از اینکه فرصت از دست برود، قدس را نجات دهیم. نجات قدس مسئولیت و وظیفه ای بر دوش فلسطینی ها، عرب ها، مسلمانان و همه آزادگان جهان است و باید مانع از تلاشهای یهودی سازی شد.

همزمان با هشدار عباس، اسرائیل بدون توجه به این هشدارها، از ساخت هفده واحد مسکونی در منطقه «راس العمود» در قدس اشغالی خبر داد و اعلام کرد به هشتاد و هفت شهرک در کرانه باختری حمایت های مالی و تسهیلات گسترده داده خواهد شد.

مناطق نابلس و الخلیل اخیراً شاهد حملات شهرک نشین ها به مناطق کشاورزی فلسطینی ها بودند که طی آن آنها نزدیک به دویست اصل درخت زیتون را شکسته و از ریشه درآوردند.

همزمان با تجاوزات و حملات شدید صهیونیست ها، فلسطینی ها سال نو میلادی را آغاز می کنند و روز چهارشنبه نیز هزار خانواده فلسطینی کوچانده خواهند شد.

یکی از فلسطینی ها در این باره گفت: «رژیم صهیونیستی از بی توجهی محافل بین المللی به ویژه همدستی دولت آمریکا با آن و نیز حضور قدرت نظامی اش در اراضی فلسطین بهره برداری و برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش می کند. بنابراین، متوقف کردن تلاش های اسرائیل مستلزم موضع قاطع و تعیین کننده بین المللی و اعمال تحریم هایی بر آن است تا از سیاست شهرک سازی آن جلوگیری شود.»

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد اختلاف بین فلسطینی ها انجام گفتگو با حماس را مطرح کرد که حماس آن را رد کرد.

ساف این سخنان پرز را دخالت در امور داخلی فلسطین قلمداد و اعلام کرد این پرز نیست که مشخص کند چه کسی در موضوع سیاسی و مذاکره شرکت کند.

شهروند فلسطینی افزود: «تصور می کنم که مهم ترین مسئله در این باره این است که اسرائیل برای بهره برداری بیشتر از دو دستگی و اختلاف موجود در عرصه داخلی فلسطینی ها تلاش می کند. در برابر این سخنان پرز، لازم است فلسطینی ها با همدلی و وحدت برای آشتی ملی تلاش کنند تا موضع ملی را تقویت و از هرگونه تلاش اسرائیل برای بهره برداری از این اختلاف ها جلوگیری کنند.»

در همین حال، در بیشتر شهرهای کرانه باختری، به ویژه نوار غزه، فلسطینی ها مشغول جشن به مناسبت سال نوی میلادی هستند. فلسطینی ها امیدوارند که سال نو برای آنها سال آزادی و استقلال از اشغالگری اسرائیل باشد.

پس از حاکم شدن فضای مثبت بر روابط جنبش فتح و حماس، عباس تاکید کرد به هیچکس اجازه داده نمی شود با سرنوشت مردم فلسطین بازی کند.

وی امیدوار استه پس از پیروزی دیپلماتیک فلسطین در سازمان ملل، سال دو هزار و سیزده سال تشکیل کشور مستقل فلسطین باشد.
برچسب ها: گفتگو ، پرز ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار