معاون وزیر نفت در امور پتروشیمي؛

اعتبارات به موقع تزريق شود/ تجاري سازي پژوهش در جهت حمايت هاي دولت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دستیابی پژوهشگران این صنعت به 38 دانش فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: تخصيص به موقع اعتبار و حمايت هاي اساسي دولت زمينه را براي تجاري سازي و صادرات دانش و پژوهش در صنعت نفت پژوهش فراهم مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین بیات در چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت اظهاربا بيان اين مطلب گفت: پژوهش و فناوري در صنعت نفت در راستاي توليد ملي و و حمايت از کار و سرمايه ملي  همچنين اشتغال زايي و و کاهش شکاف با کشورهاي صنعتي و مزيت رقابتي و مبارزه با تحريم ها اجرا مي شود.

وي تصريح کرد: براساس سند راهبردي در پژوهش برنامه ريزي و ساختارهاي مناسبي صورت گرفته تاجايي که بعد از انقلاب به مقوله پژوهش بيشتر توجه شده  بطوريکه دانش های فنی کسب شده توسط پژوهشگران صنعت پتروشیمی در حوزه های فرایندی، کاتالیستی، مواد شیمیایی و فناوری های نوین بوده است که برای دستیابی به آنها از سال 88 تا امروز تلاش های بسیاری انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که دانش های فنی بومی شده بر اساس پتانسیل های موجود در صنعت داخلی سازی شده اند، گفت: چرخه بومی سازی دانش های فنی صنعت پتروشیمی را بر اساس اولویت و از نیازهای اساسی و کاتالیست ها آغاز کرده ایم.

وی هدف از دستیابی به این دانش های فنی را اشتغال زایی، استفاده از مزیت های رقابتی
کشور، توسعه خودکفایی و مبارزه با تحریم ها اعلام و خاطرنشان کرد: امروز به این اعتماد رسیده ایم که ادامه حیات هر صنعتی در گرو اجرای طرح های پژوهش و فناوری و به کارگیری نتایج آنها است.

بیات به اهداف چشم انداز توسعه صنعت پتروشیمی و دستیابی به جایگاه نخست منطقه به لحاظ فناوری اشاره کرد و افزود: برای دستیابی به هدف ترسیم شده صنعت پتروشیمی در سند چشم انداز نیاز به حمایت دولت برای تجاری سازی دانش های فنی کسب شده در صنعت پتروشیمی داریم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تجاری سازی دانش های کسب شده در کشور تمایل چندانی ندارند، تصریح کرد: از سوی دیگر بسیاری از طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و عملا این شرکت نمی تواند اعتبار مشخصی را به امر تجاری سازی اختصاص دهد.

بیات از دولت درخواست کرد تا از محل واگذاری برخی از شرکت های پتروشیمی بودجه ای را به طرح های تجاری سازی دانش های فنی در صنعت پتروشیمی اختصاص دهد تا این طرح ها نیز وارد فاز اجرایی شود.

وی با تاکید بر این که در صورت تخصیص اعتبار به یک واحد برای تجاری سازی دانش فنی، عواید به دست آمده از این واحد می تواند در اختیار سایر واحدها قرار بگیرد و به این ترتیب چرخه ای برای تامین اعتبار و تجاری سازی دانش های فنی صنعت پتروشیمی شکل می گیرد.

ي تاکيد کرد: با شکل گیری چرخه و ساخت و راه اندازی بسیاری از واحدهای مربوط به تجاری سازی ایران می تواند به صادر کننده دانش فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در بخش های مختلف تبدیل شود./س
برچسب ها: صنایع ، پتروشیمی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار