روزنامه سان فاش کرد

انگليس ميزبان القاعده است

روزنامه انگليسي سان فاش کرد اين کشور ميزبان يکي از شاخه‌هاي شبکه تروريستي القاعده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه سان افزود تکفيريهاي وابسته به شبکه القاعده يک پايگاه اينترنتي را از انگليس اداره مي کنند.

سان افزود اين پايگاه اينترنتي حاوي اطلاعاتي درباره چگونگي ارتباط با شبکه هاي وابسته به القاعده و مستقر در پاکستان است .

اين پايگاه را که دو هزار عضو دارد يک کاربر از دو سال پيش در شهر ساوت همپتون اداره مي کند.

روزنامه سان تصريح کرد شرکت کانادايي موسوم به "پيير وان" که مسئوليت فني اين پايگاه اينترنتي را به عهده دارد، دولت انگليس را از ماهيت اداره کنندگان اين پايگاه مطلع کرده است اما مقامات انگليسي براي بستن اين پايگاه هيچ کاري نکرده اند .

سان نوشت انگليس با  اين کار نقش هماهنگي عمليات آمريکا را براي مرحله آينده ايفا مي کند به خصوص آنکه نقش مرحله‌اي فرانسه بي ثمر ماند و اين به معناي اعتراف اعلام نشده به شکست آمريکا در  اداره حمله جهاني سازمان يافته عليه کشورهاي مقاومت و در رأس آنها سوريه است.

در نشانه ديگري از معيارهاي دو گانه لندن که هر روز آشکارتر مي شود ، موسسه انگليسي مبارزه با افراط گرايي موسوم به  "کويليام" در گزارشي اعلام کرد جبهه نصرت وابسته به شبکه القاعده پنج هزار جنگجو دارد که با شبکه القاعده در استان الانبار عراق ارتباط مستقيم دارد و ريشه‌هاي اين جبهه نيز به هسته‌هايي باز مي گردد که ابو مصعب زرقاوي در سال دو هزار در عراق و ساير کشورهاي غرب آسيا و شمال آفريقا تأسيس کرد .

در اين گزارش آمده است جبهه نصرت به نوک پيکان گروههاي تکفيري در سوريه به رهبري ابو محمود جولاني تبديل شده است. جولاني در چارچوب هسته هاي زرقاوي فعاليت مي کند و تجربه زيادي در عراق کسب کرده است .

اين گزارش مي افزايد جنگجويان القاعده در الانبار براي اعزام تکفيريها به سوريه و کارشناسان خارجي در جنگ چريکي توافق کرده اند .

در گزارش کويليام آمده است جنگجويان جبهه نصرت همچنان از شبکه القاعده رهنمودهاي راهبردي و ايدولوژيکي دريافت مي کنند و هر روز مشخص مي شود غربيها پديد آورندگان و حاميان آنها هستند.
برچسب ها: انگلیس ، القاعده ، حامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار