معیار قیمت گذاری خودرو در آمریکا چیست؟

سه معیار اصلی ارزش گذاری خودرو در آمریکا، عملکرد، حفظ ارزش بعد از سه تا پنج سال و ایمنی است اما عوامل دیگری هم در تعیین قیمت خودرو دخالت دارند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،  کیپلینگر که توصیه های مالی و سرمایه گذاری آن اعتماد مردم را در آمریکا به خود جلب کرده است، گزارش کاملی از بهترین خودروها از لحاظ حفظ ارزش در سال 2012 را منتشر کرده است.
در این گزارش آمده است که در امتیاز بندی مشتریان، 50 درصد ارزش خودرو را عملکرد و توان حفظ ارزش بعد از 5 سال عنوان کرده اند و هنگام خرید علاوه بر توجه به قدرت خودرو و میزان مصرف، جزئیاتی را مد نظر قرار می دهند که چندان هم کم اهمیت نیست مانند: فضای کافی برای قرار گرفتن پاها در صندلی های عقب خودرو ، فاصله سر از سقف، فضای بار در صندوق عقب یا در پشت صندلی های عقب در خودروهای کراس اور و مینی ون، چیدمان داشبورد و عناصر روی آن، راحتی داخل خودرو. و غیره.
35 درصد از امتیاز برای ارزش گذاری یک خودرو را ایمنی آن تشکیل می دهد که مواردی نظیر ایربگ و ترکشن کنترل (که به کنترل کشش، آنتی پاتیناژ، ضد هرزگردی یا کنترل هرزگردی نیز معروف است) در ارتباط است.
در آمریکا قیمت اصلی خودرو با پیش فاکتور فرق دارد و آن چه خودروسازان به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش می دهند به holdback معروف است و از روی فاکتور یا پیش فاکتور نمی توان این مبلغ را محاسبه کرد.
هر چقدر خریدار خودرو را به قیمت نزدیک به قیمت پیش فاکتور خریداری کند معامله بهتری انجام داده است اما معمولا عوامل بسیار متعددی روی قیمت نهایی خودرو اثر می گذارند.
این عدد باید به متوسط ملی خودرو نزدیک باشد.
یکی از مهمترین معیارهای ارزش گذاری برای یک خودرو کسب اطلاع در باره قیمت همین خودرو بعد از 3 یا 5 سال کارکرد است. معیار دیگر هم محاسبه هزینه بنزین در طول سال با این خودرو و همچنین محاسبه هزینه های نگهداری این خودرو است.
برخی از خودروها به دلیل ارزان و فراوان بودن قطعات یدکی هزینه نگهداری پایینی دارند. معمولاً خودروهای ژاپنی این ویژگی را در بازار آمریکا دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار