بر پایه تازه ترین گزارش ماهانه اوپک؛

میانگین بهای نفت خام سنگین ایران حدود دو دلار افزایش یافت

بنابر تازه ترین گزارش ماهانه اوپک، میانگین بهای نفت خام سنگین ایران در ژانویه 2013 نسبت به دسامبر 2012 حدود دو دلار افزایش یافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا و به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرد: میانگین بهای نفت ‌خام سنگین ایران در سبد نفتی اوپک در نخستین ماه سال جاری میلادی به هر بشکه 108 دلار و 52 سنت رسید که در مقایسه با قیمت میانگین ماه پیش از آن (دسامبر 2012) هر بشکه یک دلار و 96 سنت افزایش نشان می دهد.

میانگین بهای نفت خام سنگین ایران در دسامبر سال گذشته میلادی هر بشکه 106 دلار و 56 سنت بود.

در پایان معاملات روز گذشته  بازار آی سی آی لندن، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس، 53 سنت افزایش یافت و به 118 دلار و 66 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی برای تحویل در ماه مارس نیز با 48 سنت افزایش، به 97 دلار و 51 سنت رسید.

بر اساس تازه ترین برآورد ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام 12 عضو اوپک در ژانویه گذشته به 30 میلیون و 320 هزار بشکه در روز رسید که این مقدار در مقایسه با دسامبر 2012، روزانه 21 هزار و 200 بشکه کاهش نشان می دهد.

در دوره مورد بررسی، عربستان، بزرگ ترین صادر کنده نفت اوپک، و نیجریه، بزرگ ترین تولید کننده نفت قاره آفریقا بیشترین کاهش تولید نفت را نسبت به آخرین ماه سال گذشته میلادی داشته اند، همچنین تولید نفت کشورهای الجزایر، لیبی و امارات در ماه ژانویه با افت رو به رو بوده است./س
برچسب ها: اوپک ، نفت خام ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار